اخبار کوتاهبرگزیده های سایتجهان

به شهادت رسیدن تعدادی از شیعیان نیجریه در پی سرکوب کردن راهپیمائی های عاشورا

بیش از ده نفر در پی سرکوب کردن راهپیمائیهای روز عاشورا توسط نیروهای امنیتی وارتش نیجیری در شهرهای متعدد به شهادت رسیدند وتعدادی دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی ونیروهای ارتش, راهپیمائی های عاشورا که شیعیان نیجیریه چون دیگر مسلمانان جهان در سایر شهرهای این کشور تنظیم کرده بودند, همراهی کردند وبه شرکت کنندگان حمله کردند وتلاش کردند با شلیک گلوله به سوی شرکت کنندگان این راهپیمائی ها را متفرق کنند که به شهادت رسیدن وزخمی شدن تعدادی از انها منجر شد.

قبلا, نیروهای امنیتی راه ها را صبح امروز به روی شیعیان بستند تا جلوی عبور انها بگیرند وبهانه ای برای توجیه عملکرد خود در حال اصرار شیعیان به ادامه دادن به راهپیمائی ها داشته باشند, اما شرکت کنندگان راه خود را تغییر دادند. در این حال نیروهای امنیتی با شلیک گلوله با انها روبرو شدند ومراکز دینی وحسینیه ها را به اتش کشیدند.

نیروهای امنیتی نیجیری شرکت کنندگان در راهپیمائی های عاشورا در دو شهر فنتوا وجوس در شمال کشور را سرکوب کردند, واین امر منجر به شهادت رسیدن دست کم ده نفر در شهر فنتوا شد. و در شهر جوس, نیروهای امنیتی به مرکز شیعیان بعد از اتمام راهپیمائی ها حمله کردند واین مکان را به اتش کشیدند, سپس خانه نماینده شیخ زکزکی را محاصره کردند, اما اهالی جلوی نیروهای امنیتی را گرفتند وانها را از رسیدن به این شخصیت مهم منع کردند.

همچنین, نیروهای امنیتی به مرکز شیعیان در شهر کادونا حمله کردند وان را قبل از بازگشت شرکت کنندگان در راهپیمائی عاشورا به اتش کشیدند که سه نفر به شهادت رسیدند.

و در شهر سوکوتو یک نفر در پی تجاوز به عابرانی که قصد شرکت در راهپیمائی عاشورا داشتند, به شهادت رسید.

 

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن