برگزیده های سایتجهان

دستور توقف عملیات ترور سیا علیه دیپلمات های روسی

مایک پامپئو گزینه ترامپ برای تصدی ریاست سازمان سیا در صفحه شخصی فیسبوک خود ترورهای علیه روسیه در ترکیه و حمله بیوتروریسم به سفیر روسیه در تل آویو را تلویحا به افسران سیا منتسب کرد و خواستار توقف آنها شد.

این مقام مسئول ادامه داد: رئیس جمهور منتخب، دونالد ترامپ، نهایت سعی خود را دارد تا یک انتقال قدرت بدون دردسر را در ژانویه تضمین کند.

من به نیابت از رئیس جمهور منتخب به رئیس فعلی سیا، جان برنان تلفن کردم تا در مورد موضوعات مختلف پیش روی آژانس گفتگو کنیم، از جمله فعالیت هایی که در حال حاضر این آژانس در مناطق استراتژیک جهان در دست اجرا دارد.

من پیام رئیس جمهور منتخب ترامپ را به جان برنان رساندم که در آن از سیا خواسته است در رفتارش با روسیه در دوره گذار، احتیاط بیشتری به خرج دهد -رئیس جمهور منتخب از برخی عملیات اخیر سیا علیه روسیه در خاورمیانه ناخرسند است. آقای ترامپ از مدیریت فعلی سیا می خواهد که فعالیت های خود- به ویژه فعالیت هایی که مربوط به روسیه است را با تیم رئیس جمهور منتخب هماهنگ کند تا آسیب کمتری به آینده روابط با روسیه وارد شود.

ما معتقدیم که می توانیم مسئله روسیه را، نه صرفا با نشان دادن خصومت و اعمال غیردیپلماتیک -یا ترور-، بلکه از طریق یک راه حل دیپلماتیکِ برد-برد مدیریت کنیم.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن