افغانستانبرگزیده های سایت

دست های پیدا و پنهان کرزی پشت شناسنامه ها

سرنوشت شناسنامه های برقی هنوزم مبهم و در زندان میز رییس حکومت توافقی باقی مانده.

نه عبدالله به عنوان متصدی ۵۰ درصد قدرت جسارت امر توزیع آن را داشت، نه مردم هنوز از یخن نظام گرفته اند.

این مسله عقده ها را تلنبار کرده و روزی انفجار خواهد کرد. عامل بحران و منافقت بر می گردد به حکومت فساد پرور حامد کرزی. کرزی (سلطان فساد) اگر مساله شناسنامه ها را در دوران زمامداری خود راه می انداخت، حالا این موضوع تا این حد بحران بار نمی آورد.

حامد کرزی در آغاز کارش با صدور فرمانِ سر به خود و به دور از خواست مردم، قید کرد که تمام اقوام در تذکره ها «افغان» خطاب شوند و این نیت کرزی جز منافقت و به هم اندختن اقوام، هدف دیگری در پی نداشت.

هویت اقوام مردم افغانستان در طول تاریخ درج تذکره های شان بوده و هیچ گاهی میان اقوام اختلاف و بدبینی و تعصبی وجود نداشت، اما با صدور فرمانِ مغرضانه، جهت حذف هویت اقوام از تذکره ها، بر عصبیت ها افزودند و آتش تعصب را میان اقوام شعله ور کردند و این مساله باعث شده توزیع روند شناسنامه های برقی به بن بست بخورد.

من هنوزم دست های پیدا و پنهان حلقات و باند کرزی را در پشت طرح سبوتاژ توزیع شناسنامه ها حس می کنم و سعی دارند روند ملی توزیع شناسنامه ها در چهارچوب قانون ثبت احوال نفوس و فیصله پارلمان و در مطابقت به توشیح رییس حکومت آغاز نگردد. امیدوارم حکومت وحدت ملی متوجه این مهم شوند و روند توزیع شناسنامه ها را که حق مسلم شهروندان است، پیش از آنکه توده ها از یخن نظام بگیرد، آغاز کنند و به این زخم ناسور التیام ببخشند.

هارون معترف

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن