برگزیده های سایتجهان

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران با حضور متخصصان و جراحان مغز و اعصاب ایران و جهان در سالن همایش‌های برج میلاد بر پا شد.

در این مراسم با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران از تندیس پروفسور سمیعی رونمایی شد.

فدراسیون یاد شده نهادی غیر دولتی است که حدود ۳۰ هزار جراح مغز و اعصاب نقاط مختلف جهان در آن عضویت دارند.

متخصصان، دانشمندان و سیاستمداران برجسته از نقاط مختلف جهان به تهران پایتخت ایران حضور بهم رسانیدند.

مجید سمیعی، جراح برجسته مغز و اعصاب ایرانی میزبانی ایران برای چنین همایش بزرگی را ناشی از سهم به سزای جراحان ایرانی طی ۶۵ سال خدمات آنان در داخل کشور و سطح جهان دانست.

به یمن تلاش دکتر سمیعی و برخی از همکارانش، ایران در ۱۹۶۵ رسما به عضویت دائمی فدراسیون بین‌المللی مزبور که نهادی غیر دولتی است درآمد. ایران در حال حاضر ۷۰۰ جراح مغز و اعصاب دارد که بسیاری از آنان توسط مجید سمیعی آموزش دیده‌اند.

اریک بارکه، استاد میکروالکترونیک: «وی [دکتر سمیعی] جراح فوق‌العاده ماهری است و نه تنها در هانوفر بلکه در اقصی نقاط جهان جراحی‌های پیشرفته‌ای انجام داده و در سطح دنیا شناخته شده است در نتیجه بسیار مفتخریم که وی مقیم هانوفر است.»

همزمان با برگزاری این رویداد مهم در تهران که با ابتکار عمل دکتر سمیعی و همکاری دولت ایران محقق شده مراحل ساخت یک بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب تا چند ماه دیگر در تهران به پایان می‌رسد، بیمارستانی که قرار است بهترین و پیشرفته‌ترین مرکز مغز و اعصاب جهان باشد.

دانشمندان و مسئولان معتقدند که تاسیس مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب تهران نقطه عطفی در تاریخ علوم مغز و اعصاب جهان به شمار می‌رود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن