اخبار کوتاهاقتصادی

ده ها تن به جرم غصب زمین در ننگرهار بازداشت شدند

 

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند ده‌ها تن از افراد در پیوند به غصب زمین در بخش‌های مختلف این ولایت بازداشت شده‌اند.

به گزارش رشد، فضل احمد شیرزاد، فرمان‌دۀ پولیس ننگرهار امروز در نشستی که با سلیم خان قندزی والی این ولایت و برخی از مقام‌های دیگر داشت گفت که ۴۶ تن در پیوند به غصب زمین گرفتار شده و دو هزار جریب زمین از نزد غاصبان تا کنون دوباره گرفته شده‌است.

فرمان‌دۀ پولیس ننگرهار می‌گوید این فراخوان را به خاطر گرفتن دوبارۀ زمین‌های غصب‌شده در مرکز شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های رودات، کامی، شیوی، سرخ‌رود و بهسود نیز آغاز کرده‌اند و به زودی دیگر بخش‌ها هم از نزد غاصبان گرفته خواهد شد.

سلیم خان قندزی، والی ننگرهار نیز گفت که در هم‌آهنگی با ارگان‌های عدلی و قضایی تمام زمین‌های غصب‌شده دوباره گرفته خواهد شد.

ننگرهار از جمله ولایت‌هایی‌ست که هزاران جریب زمین توسط زورمندان در آن غصب شده و رییس جمهور غنی در سفری که دو هفته پیش به این ولایت داشت، تعهد کرده بود که در بازپس‌گیری زمین‌های غصب‌شده اقدام جدی خواهد شد.

در اوایل تابستان سال جاری روزنامۀ هشت صبح به مدارکی از ادارۀ ارضی ننگرهار دست یافته بود که نشان می‌داد عبدالرب رسول سیاف رهبر جهادی و سید اسحاق گیلانی از فرمان‌دهان جهادی نیز در این ولایت هزاران جریب زمین را غصب کرده‌اند.

در گزارش هشت صبح آمده بود که استاد سیاف در منطقۀ گنده‌چشمۀ ولسوالی سرخ‌رود حدود ۳۵۰۰ جریب زمین و سید اسحاق گیلانی در روستای سیاه‌سنگ، چهارباغ و شیخ مصری حدود حدود ۷۵۰۰ جریب زمین را غصب کرده‌اند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن