افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

دولت افغانستان بدون قید و شرط با طالبان مذاکره می کند

رسانه چینی به نقل از سفیر افغانستان در اسلام‌آباد از آمادگی کابل برای مذاکره صلح بدون قید و شرط با طالبان افغان خبر داد.

به گزارش رشد به نقل از شینهوا، «عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، گفت که دولت افغانستان آماده مذاکره صلح بدون قید و شرط با طالبان است.

زاخیلوال به شینهوا گفت: ما با دفتر سیاسی طالبان در قطر و تعدادی از رهبران و فرماندهان بانفوذ این گروه در ارتباط هستیم اما تاکنون مذاکره رسمی صورت نگرفته است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی از دیدار مقامات افغان با نمایندگان سیاسی طالبان در قطر منتشر شد.

مقامات افغان و طالبان تاکنون در خصوص این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده‌اند.

زاخیلوال اظهار داشت: “طالبان می‌تواند هر پیشنهادی را در میز مذاکره مطرح کند اما ما تمام پیش شرط‌ها برای مذاکرات را حذف کردیم.”

سفیر افغانستان در پاکستان افزود: “ما پذیرای همه فرصت‌ها برای مذاکرات صلح هستیم. اگر حمایت خارجی از طالبان متوقف شود، ما مسیر مذاکره با این گروه را خواهیم یافت.”

وی در خصوص تأکید طالبان بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت که جنگ درافغانستان زمینه باقی ماندن نیروهای خارجی را فراهم می‌کند.

زاخیلوال تصریح کرد: “اگر جنگی نباشد، دلیلی برای ماندن آنها در کشور ما وجود ندارد بنابراین اگر طالبان واقعا خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند، نه جنگ بلکه صلح این کار را انجام می‌دهد.”

سفیر افغانستان در اسلام‌آباد درباره خشونت‌ها در این کشور در بهار و تابستان آینده گفت که اوضاع امنیتی افغانستان “چالش برانگیز” است و جلوگیری کامل از حملات تروریستی و پارتیزانی مشکل است اما نیروهای امنیتی افغان همانگونه اکنون ثابت کرده‌اند، مقاومت خواهند کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن