اقتصادیبرگزیده های سایتجهان

دولت مودی معاملات بازار هند را دیجیتلی می‌کند

نرندرا مودی، نخست وزیر هند گفته است که برای مبارزه با فساد و سوق دادن کشورش به سوی دنیای دیجیتلی، دولت تصمیم گرفته تا معاملات روزمره را الکترونیکی کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، به نقل از رسانه‌های هندی او دیروز گفت، کشوری وجود ندارد که در آن پول فزیکی دست به دست نشود؛ اما “ما تصمیم داریم استفاده پول نقد در هند را به حد اقل برسانیم.”

آقای مودی در هشتم ماه جاری میلادی، بانک‌نوت‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیگی را ممنوع اعلام کرد و دولت هدف آنرا مبارزه با فساد دانسته است.

این فرمان او، تا حدودی بازارهای هند را با کمبود پول مواجه کرده و مشکلاتی را نیز به وجود آورده؛ اما خوش‌بینی‌ها از آینده‌ی این کار در هند به وجود آمده است.

مودی از کسبه‌‎کاران، پیشه‌وران و کارگران خواسته تا در معاملات خود از بانک‌داری الکترونیکی و موبایل‌های هوشمند استفاده کنند.

او گفت: ” برای خواهران و برادران ما” فرصت مهیا شده تا با جهان دیجیتلی یکجا شوند.”

در حال حاضر، بیش از نود در صد خرید مشتریان در هند، با پول نقد صورت می‌گیرد؛ اما در سال‌های اخیر و با افزایش کاربران تلیفون‌های هوشمند، شماری از مردم علاقه‌مند شده‌اند تا معاملات خود را از طریق دیجیتلی انجام بدهند.

آقای مودی همچنین از جوانان کشورش که با تکنالوژی آشنایی دارند خواست تا اندک وقت خود را صرف آموزش سایر افرادی کنند که با پرداخت از طریق کانال های دیجیتلی، آشنایی ندارند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن