برگزیده های سایتمصاحبه

دولت موضع خود را در قبال داعش مشخص سازد

پروژه داعش بدیل طالبان است و طالبان یک گروه و یک آدرس مشخص نیستند.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان کشور که امروز دوشنبه(۷ جدی) در نشست عمومی مجلس صحبت می‌کرد، با بیان این مطلب گفت که وقتی در ننگرهار طالبان و داعش با هم درگیر می‌شوند، چرخ‌بال‌ها می‌آیند و طالبان را هدف قرار می‌دهند؛ اما گروه داعش را نه.

در همین حال احمد بهزاد نماینده مردم ولایت هرات در مجلس، در پیوند به این موضوع به خبرگزاری رشد می گوید: حکومت مکلف است که در قبال ادعاهای وارد شده بر آن و نهادهای امنیتی، مبنی بر همکاری با داعش، پاسخ درست ارایه کرده و موضع خود را در قبال این گروه تروریستی مشخص سازد.

آقای بهزاد در ادامه گفته هایش تاکید کرد که سکوت حکومت و بی تفاوتی آن، به معنی تایید این اتهامات خواهد بود.

به گفته وی، “مباحثی که در شورای ملی و محافل سیاسی در رابطه به رفتار حکومت با داعش و طالبان مطرح می شود، ابهاماتی را در سطح جامعه به وجود آورده و اگر حکومت شفاف سازی نکند، ابعاد این اتهامات گسترده تر و پیچیده تر خواهد شد”.

از سوی دیگر غلام حسین ناصری عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز گفته های معاون اول مجلس را یک حقیقت تلخ عنوان کرده و می افزاید که تمام این ادعاها، بر مبنای اسناد مطرح شده است.

آقای ناصری خاطر نشان ساخت: “حکومت و سکتورهای امنیتی باید بر اساس منافع ملی تصمیم گرفته و جلوی هر فردی که تحت هر عنوانی از نام حکومت استفاده می کند را بگیرد”.

قابل یادآوری است که قبل از این معاون اول مجلس نمایند‌گان، شورای امنیت ملی را به حمایت از گروه داعش در ولایت ننگرهار متهم کرده بود که واکنش شدید رهبری حکومت و نهادهای امنیتی افغانستان را در پی داشت.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن