برگزیده های سایتجهانشایعات

دونالد ترامپ سلامت روانی ندارد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرحی در تلاش هستند تا با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا رئیس‌جمهور کنونی این کشور را برکنار کنند.

بنا به طرحی که جیمی راسکین از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ارائه داده کمیته‌ای ویژه باید تشکیل شود تا مشخص کند که با توجه به اقدامات چند ماه گذشته آیا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از نظر سلامت روانی توانایی انجام امورات ریاست‌جمهوی را دارد یا نه.

طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا هنگامی که مشخص شود که رئیس‌جمهور از نظر سلامت روانی صلاحیت ریاست‌جمهوری را از دست داده باید برکنار شود.

افزون بر جیمی راسکین تالکنون ۲۴ تن از نمایندگان کنگره این طرح را امضاء کرده‌اند.

جیمی راسکین در توجیه ارائه طرح خود استدلال می‌کند که اگر ما به تمام وقایع و رخدادهایی که از زمان روی‌کارآمدن دونالد ترامپ رخ داده توجه کنیم متوجه بی‌منطقی و غیرعادی‌بودن اوضاع در ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شویم.

وی همچنین مدعی است که طرح او از سوی اعضای هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه در کنگره پشتیبانی خواهد شد.

این طرح نمایندگان دموکرات‌ها برای عملی‌شدن همچنین به پشتیبانی اعضای کابینه ترامپ و به ویژه معاون اول آن نیز نیاز دارد چرا که در ماده ۴ متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا آمده که عدم صلاحیت روانی رئیس‌جمهور نیاز به تأیید اکثریت اعضای کابینه و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور دارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن