افغانستانتیتر یک

دو پناهنده سیاسی ایرانی و پاکستانی در افغانستان کشته شده‌اند

برخی منابع در کابل گفته که به تازگی دو پناهنده سیاسی که شهروندان ایران و پاکستان بودند، در افغانستان کشته شده‌اند.

یک شهروند ایرانی که خودش نیز در افغانستان پناهنده است، در گفتگو با روزنامه اطلاعات روز از شهروند ایرانی‌ کشته‌شده به نام سعید خالدی یاد کرد و گفت که او طی روزهای اخیر در بغلان کشته شده‌است.

به‌گفته‌ی‌ او، خالدی از چندین سال به این‌‌سو در شهر کابل با خانواده‌‌اش زندگی می‌کرد و شهر‌وندی افغانستان را نیز داشت. جسد خالدی سه روز قبل در شهر کابل دفن شده است.

این منبع گفت که طالبان به خانواده‌ی خالدی گفته‌اند که نباید خبر کشته‌شدن او را رسانه‌ای کند.

این شهروند ایرانی در عین حال می‌‌گوید که هدف از رسانه‌‌ای کردن کشته‌شدن این پناهنده، جلب توجه کمیساری عالی سازمان ملل در امور مهاجرین به پناهندگان در افغانستان است.

او ادعا دارد که کشورهای همسایه‌ی افغانستان در تلاش حذف مخالفان سیاسی خود که در افغانستان پناه برده‌، استند.

او در ادامه با استناد به گزارش یک رسانه خارجی گفت که طی روزهای اخیر یک پناهنده سیاسی بلوچ پاکستان که در افغانستان پناهنده بود نیز کشته شده است.

یک سایت بریتانیایی هم به نقل از فعالان بلوچ پاکستان، نوشته است که رازق مندایی از ترس سازمان اطلاعات پاکستان به افغانستان فرار کرده بود، اما اخیرا در این کشور کشته شده است.

به نوشته‌ی این سایت، رازق از فعالان سیاسی بلوچ پاکستان بوده است.

این سایت نوشته است که برخی روزنامه‌نگاران و چهره‌های رسانه‌های اجتماعی تحت حمایت ارتش پاکستان، رازق را فرمانده ارشد گروه جدایی طلب بلوچ خوانده‌اند.

اما فعالان بلوچ این ادعا را رد کرده و گفته‌اند که او پناهنده‌ سیاسی بوده و سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) را متهم به قتل او کرده‌‌اند.
مسئولیت قتل این دو پناهنده‌ سیاسی را تا کنون فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند. /اطلاعات روز

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن