تیتر یک

دیدار رئیس جمهور با والیان ولایات کشور

رئیس جمهور در این دیدار با والیان کشور در مورد "صلح و خطرات و فرصت‌های احتمالی" آن صحبت کرده و از آنان خواست تا مردم را در راستای صلح و حمایت از قوای مسلح افغان بسیج کنند.

خبرگزاری رشد – کابل: رئیس جمهور غنی پس از برگشت از کنفرانس امنیتی مونیخ، شام دیروز دوشنبه(۲۸ دلو) با والیان ولایات کشور دیدار کرد..

رئیس جمهور در این دیدار با والیان کشور در مورد “صلح و خطرات و فرصت‌های احتمالی” آن صحبت کرده و از آنان خواست تا مردم را در راستای صلح و حمایت از قوای مسلح افغان بسیج کنند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار که شام دوشنبه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) صورت گرفته است، آقای غنی یکبار دیگر تاکید کرده است که “خشونت کاملاً خاتمه یابد و ثبات تعریف واضح داشته باشد”.

نمایندگان امریکا و طالبان قرار است در روزهای نزدیک توافقنامه‌ای را امضا کنند که پس از امضای آن مذاکرات مستقیم میان طالبان و حکومت افغانستان آغاز شده و زمینه برای خروج قوای خارجی از افغانستان مهیا خواهد شد.

آقای غنی با تاکید بر اینکه حدود و صلاحیت تیم مذاکره کننده با طالبان را حکومت افغانستان تعیین خواهد کرد، گفت: “تیم مذاکره کنندۀ ما با اصول و دستورالعمل واضح به مذاکرات خواهد رفت و تصمیم نهایی را در خصوص صلح، مردم خواهند گرفت…تیم مذاکره کننده حقوق بنیادی تمام مردم افغانستان را در نظر خواهد گرفت.”

به نقل از اعلامیۀ ارگ، والیان افغان گفته اند که تیم مذاکره کنندۀ دولت افغانستان باید کوچک و متعهد به ارزش‌های ملی باشد و رهبری و مدیریت مذاکرات از سوی حکومت صورت گیرد.

حکومت افغانستان تا کنون تیم مذاکره کننده با طالبان را مشخص نکرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن