اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

دیدار سِری اندرابی و رضوان اختر / محور بحث چه بوده است؟

 

 

مسعود اندرابی، سرپرست اداره‌ی عمومی امنیت ملی در دیداری سِری با جنرال رضوان اختر، رییس آی‌اس‌آی توافق کرده که افغانستان و پاکستان هماهنگ و مشترک علیه هراس‌افگنان مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد، خبرگزاری اکسپرس تربیون به نقل از مقام‌های پاکستانی نگاشته است که مسعود اندرابی سرپرست امنیت ملی افغانستان و جنرال رضوان اختر در اسلام‌آباد دیدار کرده اند.

منبع نگاشته است که دو طرف بر گسترش روابط دو جانبه بر مبنای اعتماد و کنار گذاشتن لفظ اتهام آمیز به یکدیگر تاکید کرده اند.

منابع دیپلوماتیک پاکستان گفته اند که این سفر اندرابی به پاکستان سری بوده است.

روسای اطلاعاتی افغانستان و پاکستان همچنان در دیدارشان بر اجرایی شدن تفاهمنامه‌یی که میان شبکه‌‎های استخباراتی دو کشور در ماه می سال گذشته امضا شده بود تاکید کرده اند.

پیشتر دو کشور تفاهم کرده بودند که عملیات‌های مشترک شان را بر ضد هراس افگنان و تبادل اطلاعات میان دو نهاد گسترش دهند.

اکسپرس تریبیون نگاشته است که دو طرف به این درک رسیده اند که هماهنگی و همکاری میان نهادهای امنیتی دو کشور، به منظور از میان برداشتن هراس افگنان مهم و ضروری است.

این منبع علاوه کرده است که دیدار دو رییس شبکه‌های اطلاعاتی افغانستان و پاکستان، بیانگر جدی بودن دو طرف برای سرکوب هراس افگنان است.

با وجودی که شماری از مقام‌های دیپلوماتیک افغانستان سفر آقای اندرابی به پاکستان را رد کرده بودند؛ او با مقام‌های پاکستانی دیدار کرده است.

پاکستان از تمویل کننده‌گان اصلی تروریزم در منطقه دانسته شده و افغانستان نیز پیوسته تلاش کرده تا همکاری پاکستان در امر مبارزه با هراس‌افگنان را جلب کند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن