افغانستانبرگزیده های سایت

دیدار صمیمانه پس از اختلافات رهبران حکومت به کجا خواهد رسید؟

طی نزدیک به دوسال، برای چندمین‌بار است که کار محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی به اختلافات شدید می‌انجامد و به میان‌جی‌گری‌های بیرونی یا هم تفاهم دوباره حل می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در روزهای اخیر یک‌بار دیگر انتقادهای داکتر عبدالله از محمد اشرف غنی و تنش‌های لفظی میان دو رهبر حکومت به اوجش رسیده و نگرانی‌هایی را به میان آورده‌است.

این مورد سبب جهت‌گیری مقام‌های پیشین حکومت، به شمول حامد کرزی رییس جمهور پیشین شده و حتا او خواهان برگزاری لویه‌جرگه برای حل مشکلات حکومت تاکید کرد.

حامد کرزی یک روز پیش در گفت‌گو با رسانه‌ها تاکید کرد که رهبران حکومت باید به تعهدات‌شان برای مردم پابند باشند و هرچه زود لویه جرگۀ قانون اساسی را برگزار نمایند تا مشروعیت نظام تثبیت گردد.

هرچند سخن‌گوی ریاست اجرایی یک بار دیگر حامد کرزی را به تلاش در جهت تضعیف حکومت وحدت ملی متهم کرده گفت که هیچ‌گاهی برای تقویت حکومت کار نکرده‌است.

با این حال شام روز گذشته محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در فضایی که از سوی کاخ ریاست جمهوری صمیمانه عنوان شده، با یک‌دیگر دیدار کرده‌اند.

ارگ می‌گوید که رییس جمهور در فضای صمیمانه به صحبت‌های رییس اجرایی گوش داد و قرار شد رییس جمهور در نشست بعدی صحبت‌ها را بررسی نماید.

گفته می‌شود امروز دو رهبر حکومت وحدت ملی یک‌بار دیگر با هم دیدار خواهند کرد و فردا جمعه به نتیجۀ نهایی دست خواهند یافت.

این در حالی‌ست که دوبار دیگر نیز رهبران حکومت وحدت ملی از اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ به این‌طرف به اوج اختلافات رسیده بودند که پای جان کری، وزیر امور خارجۀ امریکا برای حل این اختلافات به میان کشانیده شد.

اکنون دیده شود سرانجام دیدار صمیمانۀ پس از اختلافات رییس جمهور و رییس اجرایی به کجا منتهی خواهد شد و آیا این دو رهبر به اختلافات‌شان غلبه خواهند کرد ویا باز هم نیاز به یک عامل بیرونی خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن