دسته‌بندی نشده

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل از جاپان خواست فوراً از همکاران افغان خود و افغان‌های در معرض خطر محافظت کند

نماینده دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد برای جاپان از نخست‌وزیر این کشور خواسته است تا از همکاران افغان خود و خانواده‌های آنان و نیز افغان‌های در معرض خطر محافظت کند.

دیده‌بان حقوق بشر روز جمعه، نوزدهم سنبله، در برنامه‌ای در توکیو، مرکز جاپان، از یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر جاپان، درخواست کرده است که این کشور باید از شهروندان افغانستان و خانواده‌های‌شان که به گونه مستقیم و غیرمستقیم با این کشور همکاری کرده‌اند، محافظت کند.

به گفته این نهاد برنامه ویزای بشردوستانه جاپان در حال بررسی است و این برنامه برای افغان‌هایی است که با سفارت جاپان، آژانس همکاری بین‌المللی جاپان و سازمان‌های غیردولتی این کشور کار کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که جاپان تاکنون برنامه‌ای را برای اسکان افغان‌های در معرض خطر اعلام نکرده است، درحالی که کانادا، آلمان، بریتانیا و امریکا برای کمک به افغان‌های در معرض خطر موافقت کرده‌اند.

کانای دوئی، مدیر بخش جاپان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد، افزوده است: «دولت جاپان باید تعهد خود را برای حمایت از پناهنده‌گان نشان دهد و با کانادا، آلمان، بریتانیا و امریکا بپیوندد و یک مسیر نجات برای افغان‌های در معرض خطر ایجاد کند.»

دوئی افزوده است که دولت جاپان حتا به افغان‌هایی که دارای روابط قبلی با این کشور بوده‌اند، نیز کمک نکرده است. او گفته است که این کشور باید به گونه فوری برای محافظت و اسکان افغان‌های در معرض خطر، متناسب با بحران موجود در افغانستان، اقدام کند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن