اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

دیوار مهربانی در شهر کابل افتتاح شد

انجمن اجتماعی نگرش نو، برنامه ای را تحت عنوان “دیوار مهربانی کابل”، با شعارهای “‌شاید اضافه تو کمبود کسی باشد”، “نیاز داری بردار، ‌نداری بگذار”،‌ “نداری بپوش، ‌داری بپوشان”،‌‌ در شهر کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ اعضای انجمن اجتماعی نگرش نو هدف این اقدام را ‌کمک شهروندان به زیردستان و مهرورزی افغان ها با همدیگر عنوان می کنند.

اعضای انجمن اجتماعی نگرش نو می گویند که با راه اندازی دیوار مهربانی کابل در تلاش آن هستند تا ‌مسئولیت شان را در قبال جامعه زیر خط فقر اداء نموده و دیگران را برای ترویج فرهنگ انسان دوستانه تشویق کرده باشند.

انجمن اجتماعی نگرش نو باورمند است که راه اندازی دیوار مهربانی کابل یک اقدام قابل ارج و ستودنی بوده و در حین زمان چنین اقداماتی می تواند گویای تامین نیازمندی کسانی باشد که آه در بساط ندارند.

به باور این فعالین مدنی، ‌صدها برابر این کمک ها قطعا هزار و یک درد جامعه زیر خط فقر و تنگدست را پاسخ نمی دهد و قطعا راه حل رفع مشکلات شهروندان و نیازمندان در جامعه نیست، ‌اما حس برابری و درک پیشرو را در قبال جامعه بیان می کند که هر کس درد و معضل دیگری را بخشی از مشکلات خود بداند.

از آنجایی که راه حل مشکلات عدیده اقتصادی و بیشمار مردم با این گونه تلاش ها قابل حل نیست، ‌اما به باور این فعالین مدنی جوهر دیوار مهربانی کابل به عنوان توجه به دیگران که نیازمند هستند، ‌خود یک آغاز نیک بوده و اهمیت این تلاش در این است که سنت و فرهنگی مسئولانه در قبال کسانی که بشدت نیازمند کمک و همیاری هستند را به پیش می کشد.

شعار “نیاز نداری بگذار” ‌از دید این فعالین مدنی توقع و درک از یک جامعه انسانی مبنی بر اینکه هر کس به اندازه توان اش و به هر کس به اندازه نیاز اش بوده و این نوید بخش اشاعه فرهنگی مدرن و انسانی می باشد که خواست و آرزوی ۹۹ درصد شهروندان یک جامعه را در بر می گیرد.

به عقیده انجمن اجتماعی نگرش نو دیوار مهربانی کابل در واقع انجام یک کار انسانی ، ‌مدنی و نهایت ارزنده در راستای مهربانی و یاری رسانیدن بوده و همه باید برای نهادینه شدن این امر اخلاقی و اجتماعی به اندازه توان خویش تلاش نمایند.

اعضای انجمن اجتماعی نگرش نو از مردم می خواهند تا در قسمت ادامه، تداوم و ترویج فرهنگ دیوار مهربانی کابل در نقاط مختلف شهر کابل و افغانستان سهم فعالانه گیرند.

محمد عرشیا گوهری/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن