افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

رئیس جمهور با نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد

رییس‌جمهوراشرف غنی در جریان سفرش به بریتانیا با ترزا می، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده است. در این دیدار که روز دوشنبه (۲۷ جوزا) انجام شده، دو طرف در رابطه به روند صلح، انتخابات ریاست‌جمهوری و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

رییس‌جمهور غنی در این دیدار به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان تعیین‌شده‌ی آن تأکید کرده است. او همچنان از همکاری‌های دوام‌دار حکومت بریتانیا به افغانستان قدردانی کرده و گفته است که نقش حکومت بریتانیا در ایجاد اجماع منطقه‌ای در رابطه به روند صلح افغانستان مهم است.

در همین حال خانم ترزا می گفته است که کشورش افزون بر حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان، برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در رابطه به صلح نیز تلاش و از آن حمایت می‌کند.

او در عین حال افزوده است که «بریتانیا از برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در افغانستان حمایت می‌کند و همچنان به همکاری و تعهداتش برای نیروهای امنیتی و دفاعی ادامه خواهد داد.»

گفتنی است که رییس‌جمهور اشرف غنی روز یک‌شنبه هفته جاری به دعوت رسمی حکومت انگلستان به آن کشور رفته است. ارگ ریاست‌جمهوری پیش‌تر گفته بود که آقای غنی در جریان این سفر بازی کرکت میان تیم‌های ملی افغانستان و انگلستان را که در شهر منچستر انگلستان برگزار می‌شود، تماشا خواهد کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن