افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

رئیس جمهور غنی درباره تقسیم قدرت و امتیازدهی با هیچ کسی گفت‌وگو نمی‌کند

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به مذاکرات سرپرست ولایت بلخ اعلام کرد که با هیچ جناح و یا فردی در رابطه با تقسیم قدرت و امتیاز دهی گفت‌وگو نشده است.

به گزارش برخبرگزاری رشد، به نقل از «سپوژمی»، «شاه‌حسین‌مرتضوی» معاون سخنگوی رئیس جمهور اعلام کرد که دولت با تمام جریانات و احزاب سیاسی در حال مذاکره است تا اصلاحات لازم در نظام سیاسی کشور تحقق یابد.

وی تاکید کرد که رئیس جمهور افغانستان درباره تقسیم قدرت و امتیاز دهی با هیچ فردی وارد گفت‌وگو نخواهد شد.

شاه حسین مرتضوی ادامه داد که رئیس جمهور درباره آوردن اصلاحات و کارآمدی بیشتر نظام افغانستان با بسیاری از جریانات سیاسی مشورت کرده است اما در مورد سهم دادن در قدرت با کسی مذاکره و یا گفت‌وگو نخواهد کرد.

وی، در رابطه با اظهارات عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: حکومت در چارچوب یک سلسله اصول که بتواند مشارکت سیاسی را افزایش دهد، بحث هایی را با شخصیت های مختلف در این کشور از جمله عطا محمد نور داشته است؛ تا بر اساس این صحبت‌ها تصمیم‌ها و مسائل اجرایی بهتر انجام شود.

معاون سخنگوی اشرف غنی خاطرنشان کرد که سیاست دولت استفاده از ظرفیت شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی برای پیشبرد  بهتر امور در افغانستان است.

شاه حسین مرتضوی گفت که دولت  تاکید دارد که با استفاده از ظرفیت افراد در ادارت دولتی در جهت غیر سیاسی شدن و حرفه‌ای شدن ادارات تلاش دارد که در همین زمینه هم با عطامحمد نور نیز گفت‌وگوهای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که ما صرفاً روی یک سلسله اصول صحبت داشتیم، هنوز بحث آمار و ارقام در میان نیست و گفت‌وگوها با این حزب، تاهنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

روز گذشته رئیس اجرایی حزب جمیعت اسلامی افغانستان اظهارداشت که مذاکره با ریاست جمهوری به نتیجه رسیده و اشرف غنی با درخواست اختصاص ۱۵ ولایت، ۳۰ سفارتخانه و ۱۵ سناتور انتصابی برای این حزب موافقت کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن