اقتصادیبرگزیده های سایتتیتر یک

رئیس جمهور کار ساختمانی کمپلکس اداری دارالامان را افتتاح کرد

کار ساختمانی کمپلکس اداری دارالامان امروز یک‌شنبه، بیست‌وسوم سرطان از سوی رییس جمهور غنی افتتاح و تهداب‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری رشد، محمداشرف غنی، رییس جمهور در مراسمی به همین مناسبت در سخنانی گفت که با تکمیل کار ساختمانی و بهره‌برداری این کمپلکس اداری، مرکز شهر دوباره به شهروندان کابل تعلق می‌گیرد و ادارات دولتی در یک ساحه مشخص جای می‌گیرند.

رییس جمهور غنی هم‌چنان از مردم چهاردهی کابل بابت واگذاری زمین‌های زراعتی‌شان به دولت در دوران امان‌الله خان، شاه افغانستان، تشکر کرد و گفت که این مردم برای ۱۰۰ سال منتظر ساخت این کمپلکس اداری بوده است، اما پس از این زمین‌های زراعتی‌شان بدل به ساختمان درجه‌یک دولتی می‌شود.

آقای غنی در این برنامه به روند دولت‌سازی و اهمیت آن امر در استقرار ثبات ملی نیز اشاره کرد و گفت که هر کشور بر اساس تداوم زنده‌گی می‌کند و بدون تداوم مدیریت تحول مشکل است.

از جانب دیگر، رییس جمهور غنی بر بهبود کیفیت در ارائه خدمات تأکید کرد و گفت که هدف از ساخت ساختمان‌ها و عمارت برای ادارات دولتی باید ارائه خدمات بهتر باشد در غیر آن صورت سودی ندارد.

گفتنی است که کمپلکس اداری دارالامان در دو فاز دیزاین شده است. قرار است که پس از تکمیل کار ساختمانی این کمپلکس ۲۷ اداره ملکی دولتی به شمول نهادهای قضایی، وزارت‌خانه‌ها و دیگر اداره‌‎‌های دولتی در این کمپلکس انتقال داده شود. در فاز نخست این کمپلکس ساختمان ۱۳ اداره دولتی و در فاز دوم آن ساختمان ۱۴ اداره دولتی دیگر ساخته خواهد شد.

پیش از این، مسوولان وزارت شهرسازی که مسوولیت ترتیب نقشه‌های ساختمان‌های این کمپلکس و اجرای برنامه‌های آن را دارد، به روزنامه ۸صبح گفته بودند که کار زیربنایی، روند استملاک و ترتیب نقشه کمپلکس اداری دارالامان نهایی شده است. کار زیربنایی این کمپلکس در سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

حشمت‌الله ناصری، سخنگوی وزارت شهرسازی و اراضی گفته است که کار ساختمانی مرحله اول و فاز نخست کمپلکس اداری دارالامان تا پنج سال آینده تکمیل خواهد شد.

مسوولان می‌گویند که با افتتاح و بهره‌برداری از کمپلکس اداری دارالامان، افغانستان پنجمین کشور دارنده چنین کمپلکس خواهد بود.

قابل یادآوری است که در حال حاضر اداره‌های دولتی افغانستان عمدتاً در بخش مرکزی شهر کابل و به صورت پراکنده از هم دیگر موقعیت دارد. پراکنده‌گی ادارات دولتی به نحوی روند ارایه خدمات صدمه زده و سبب بروز شکایت‌ها از سوی شهروندان نیز شده است.

دارالامان در ناحیه ششم شهر کابل واقع است. این منطقه ظرفیت اعمار تأسیسات بزرگ و بلندمنزل‌ها را دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن