افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

رئیس شورای عالی مصالحه در راس یک هیأت بلندپایه راهی مسکو شد

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در ترکیب هیأت اعزامی افغانستان عبدالله عبدالله را در این نشست همراهی می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در راس یک هیأت بلندپایه به نماینده‌گی از افغانستان راهی روسیه شد تا در نشست مسکو در پیوند به روند صلح افغانستان شرکت کند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در ترکیب هیأت اعزامی افغانستان عبدالله عبدالله را در این نشست همراهی می‌کند.

نشست مسکو فردا پنج‌شنبه، بیست‌وهشتم حوت برگزار می‌شود.

طبق اعلام سپیدار، عبدالله عبدالله در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

نشست مسکو از سوی کشورهای عضو ترویکا (امریکا، چین، روسیه و بر علاوه پاکستان) و به میزبانی فدراتیف روسیه برگزار می‌‌شود.

این نشست یک روزه است و در آن نماینده‌گانی از جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان شرکت خواهند کرد.

سپیدار می‌گوید که دو طرف درباره‌ تسریع و تقویت روند مذاکرات دوحه، کاهش خشونت و تقویت یک افغانستان مستقل، خودکفا و عاری از تروریسم و موادمخدر بحث خواهند کرد.

عبدالله عبدالله پیش از سفر به روسیه گفته است که تلاش‌های صلح و نقش فدراتیف روسیه و کشورهای منطقه در برقراری صلح در افغانستان مهم است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افزوده است: «نشست مسکو در حمایت از مذاکرات دوحه و پیش‌زمینه‌ای برای نشست ترکیه صورت می‌گیرد و افغانستان از همکاری مشترک کشورهای عضو ترویکا در راستای تأمین صلح در افغانستان استقبال می‌کند.»

سیدسعادت منصور نادری، حامد کرزی، میررحمان رحمانی، محمدکریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، محمدعلم ایزدیار، مارشال عبدالرشید دوستم، محمدمعصوم استانکزی، متین بیک، احمدنادر نادری و حبیبه سرابی نیز از شرکت‌کننده‌گان این نشست هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن