افغانستانبرگزیده های سایت

رئیس مجلس نمایندگان خواستار تجدید نظر در فعالیت شورای عالی صلح شد

رئیس مجلس نمایندگان در نشست مشترک و فوق العاده شورای ملی که در آن رئیس جمهور موضع اش را در قبال صلح، تامین امنیت و مبارزه با طالبان اعلام کرد،‌ خواستار تجدید نظر در ساختار و فعالیت های شورای عالی صلح شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در این نشست مشترک و فوق العاده گفت که تدویر این جلسه در شرایطی که نیاز شدید برای هماهنگی ارگان های سه گانه دولت احساس می‌گردد،‌ نیاز مبرمی است که رئیس جمهور کشور آن را تشخیص داده است.

وی این نشست را حرکتی مبتنی بر سنجش دقیق،‌ اقدامی مناسب، به موقع و قابل قدر عنوان کرد.

آقای ابراهیمی افزود: “برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها، ‌پایان دادن به روند سرپرستی ادارات دولتی به خصوص دو اداره مهم (وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی)، ‌صلح با مخالفینی که به دعوت صلح می پیوندند؛ جنگ بی امان علیه دهشت افگنان جنگ طلب از نیازهای اساسی کشور و مردم افغانستان هستند”.

وی ادامه داد: “طرح استراتیژی امنیتی و دفاعی کشور، تلاش برای تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی از طریق ممکن، استفاده سالم و به موقع از خیزش های مردمی و نیروهای مجاهدین و اقدامات فوری برای سرکوب مخالفین و تصفیه مناطق تحت کنترول آنها، تاکید و پیگیری عملی شدن توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن، تهیه طرح های نظامی و اقتصادی و دقیق و جامعه برای کنفرانس‌های قریب الوقوع بروکسل و وارسا در مورد افغانستان نیز از دیگر نیاز های مردم افغانستان هستند”.

به گفته رئیس مجلس نمایندگان، “مبارزه با فساد اداری، کشت و قاچاق مواد مخدر و اعتیاد، اتخاذ تدابیر و طرح برنامه های زیر بنایی در جهت مبارزه علیه فقر و بیکاری، تجدید نظر در ساختار و فعالیت های شورای عالی صلح، رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان در خارج، رسیدگی به دوسیه های تروریستان و مجازات آنان مطابق به قانون و عدم رهایی و تخفیف مجازات تروریستان محکوم به مجازات، رعایت قانون و تامین عدالت در حکومت داری به خصوص در ارگان‌های عدلی و قضایی ، تامین وعده های داده شده به ملت توسط حکومت وحدت ملی از نیاز های مردم هستند و رئیس جمهور در این زمینه رسیدگی کند”.

وی می گوید که نظام جمهور اسلامی افغانستان که بر پایه های تنومند اراده مردم استوار بوده، مورد حمایت قوی مردم افغانستان قرار دارد و نمایندگان آن در شورای ملی به تقویت و حمایت و دفاع از آن متعهد می باشد.

آقای ابراهیمی همچنین خاطر نشان ساخت: از تلاش های نیروهای امنیتی کشور در دفاع از تمامیت ارضی افغانستان ستایش کرده و حمایت همه جانبه خود را از آن ها اعلام می نماییم.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن