برگزیده های سایتجهان

راز زندگی مرد ۲۵۶ ساله

این مرد ۲۵۶ ساله چینائی، همیشه غذائی سالم میخورد، شخص آرام و خوشخلق بود

به گزارش خبرگزاری رشد: روز نامه امریکائی New York Times راز مرد به نام لی تسین یون چینائی ۲۵۶ ساله را  با نشر مصاحبه وی افشا کرد که در سال ۱۹۲۸ چاپ شده بود.

این مرد پیر میگفت که در سال ۱۶۷۷ در دهکده به نام سینچوان متولد گردیده است. او تمام عمر خود را در مطالعه خصایل گیاه های معالجوی و طب وقف کرد. لی تسین یون در سال ۱۹۳۳ به عمر ۲۵۶ سالگی جهان را ترک کرد.

میگویند که او حین جان دادن به حق، گفت: «من آنچه را که باید در این دنیا انجام میدادم، تا توان که داشتم, انجام دادم، حالا به خانه اصلی ام بر  میگردم».

ژورنالستان حین مطالعه مصاحبه او فهمیدند که راز عمر دراز این مرد در خوردن گیاه و تعادل درونی و آرامش روحی او هست. این مرد معمولاً برنج و گیاه های مختلف را میخورد.

اقارب نزدیک او میگویند که لی تسین یون همیشه پیر معلوم میشد و بعضی از باشندگان معل میگفتند که او حتی با نیاکان شان آشنا بوده هست.

گرچه مورخین حقیقت این واقعه را رد نمیکنند، اما در عمر دراز او شک دارند. میگویند که ممکن اشتبا در تارخ تولد و زندگی این مرد وجود داشته باشد.

پروفیسر واو چینگ تسزی در دانشگاه چنود اسناد را بدست آورد که درسال ۱۸۲۷ حکومت چین سالگره مرد ۱۵۰ ساله به نام لی تسین یون را تبریک میگوید. بعد از ۵۰ سال، بار دیگر پیام تبریکی به مناسب ۲۰۰ سالگی وی تحریر گردیده است که این همه گویندگی از واقعیت تولد وی  در سال ۱۶۷۷ میکند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن