اجتماعیاخبار کوتاهبرگزیده های سایت

راه اندازی کمپاین جلوگیری استفاده از مواد مخدر درکابل/افزایش معتادین زن در افغانستان نگران کننده است

معینت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به همکاری مالی موسسه کمک های بشری “مسکا” امروز پنج شنبه کمپاین ضد مواد مخدر را تحت نام” کمپاین جلوگیری استفاده از مواد مخدر” در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبر گزاری رشد، عزیزه مومند رئیس موسسه کمک های بشری ” مسکا” می گوید که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد که این رقم در حال افزایش است.

وی از مسوولین می خواهد که در این رابط توجه جدی داشته باشند.

در همین حال سید کمال سادات؛ معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ راه اندازی کمپاین جلوگیری استفاده از مواد مخدر را در مکاتب راه خوبی مقابل با مواد مخدر می داند و می گوید که استفاده مواد مخدر درقانون اسلامی و اساسی کشور منع شده و باید مبارزه جدی علیه این پدیده شوم در سراسر کشور آغاز شود.

وی با بیان اینکه معنیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با نهاد های مربوط در تلاش محو این پدیده شوم در کشور است می گوید که جوانان باید مارا در کمپاین ضد مواد مخدر همکاری کند و برای محو آن تلاش همه جانبه به خرچ دهند.

به باور معین جوانان کشور نجات یک انسان معتاد نجات یک خانواده و بالاخره نجات جامعه می باشد و راه مبارزه با پدیده مواد مخدر از طریق مکاتب و مساجد موثر خواهد بود.

مولوی عزیز الله مصلح عالم دینی که در این کمپاین شرکت کرده بود گفت: مواد مخدر هستی و شرف انسانیت را از بین برده و انسان را از جاده انسانیت خارج می سازد.

وی مطابق آیات قرآن عمل اعتیاد را کار ابلیس دانسته و تاکید می کند که فلاح و رستگاری مطلق انسان پیروی از دستورات اسلام و قرآن می باشد.

در همین حال بهشته عظیمی استاد مکتب چهار قلعه چهارده کابل به خبرگزاری رشد می گوید که کمپاین ضد مواد مخدر که در مکتب ایشان نیز آغاز شده تاثیر خوبی بالای شاگرادن گذاشته است.

او افزود، راه اندازی کمپاین جلو گیری استفاده از مواد مخدر بهترین راه جلوگیری جوانان از اعتیاد به مواد مخدر است.

گفتنی است که این کمپاین درناحیه های سوم، ششم و هفتم شهر کابل، در۱۲ مکتب، ۱۲ مسجد و در شش دانشگاه خصوصی

راه اندازی شده و قرار است درآینده گسترش یابد.

قابل یاد آوری است که در حال حاضر بیش از دو نیم میلیون معتاد در افغانستان وجود دارند.

معتادین در شهر کابل بیشتر در زیر پل سوخته، باغ علی مردان، کنار دریای کابل و منطقه چمن حضوری با استعمال مواد مخدر شب و روز شانرا سپری می کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن