اجتماعیاخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

راه برون رفت از بحران فعلی کشور، وحدت و همبستگی است

 

 

سید حسین انوری مشاورارشد نظامی و دفاعی رئیس جمهوری و رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان در مراسم برگشتش که از سوی حامیانش در کابل برگزار شده بود روی موضوع های انتخابات، گفتگوهای صلح با طالبان، مهاجرین و امنیت صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، سید حسین انوری رییس حزب حرکت اسلامی افغانستان دراین مراسم گفت، در ناامنی افغانستان برعلاوه کشورهای منطقه، شماری از کشورهای عضو ناتو نیز دست دارند.

او گفت از حرکت های قومی، سمتی و حزبی باید پرهیز شود و راه برون رفت از بحران فعلی افغانستان، وحدت و همبستگی است.

انوری افزود: جنگ میان طالبان و دولت به نفع هیچ از طرف ها نبوده و طالبان باید از طریق مذاکره و تفاهم به این جنگ پایان دهند.

او به گفتگوهای صلح اشاره کرد و گفت شورای عالی صلح باید دستاوردهای کشور را حفظ کرده و مسئولانه در برابر مردم پاسخگو باشد.

مشاور نظامی و دفاعی رئیس جمهوری با انتقاد از گفته های سید احمدگیلانی، رئیس شورای عالی صلح، که جنگ با طالبان را جایز ندانسته بود، گفت که طالبان مرتکب صدها جنایت انسانی شده اند و روزانه شمار زیادی از نیروهای امنیتی قربانی جنگ با طالبان می شوند.

انوری داعش را تهدید جدی دانسته و تصریح نمود که؛ این گروه تروریستی بدون در نظرداشت مذهب و گروه، علیه دین اسلام می جنگد و دشمن مشترک همه مردم است.

او همچنان با انتقاد از رهبران حکومت وحدت ملی گفت، شعارهای انتخاباتی آن ها در حد حرف بوده و در هیچ عرصه‌ ا ی تغییرات و اصلاحات نیاورده اند.

او به مهاجرت های گروهی افغان ها اشاره کرد و دلیل فرار جوانان از کشوررا، ناکارایی دولت دانست.

انوری برگشتاندن اجباری مهاجرین را به کشور، لکه ننگ برجبین دولت دانسته وتأکید نمود براساس حقوق بین الملل در مورد مهاجرت، وزارت امورمهاجرین، وزارت امور خارجه و رئیس دولت باید به مشکلات مهاجرین رسیدگی کنند.

رئیس حزب حرکت اسلامی افغانستان در مورد برگزاری انتخابات اشاره کرد تا زمانی که امنیت سرتاسری در کشور تأمین نشود امکان برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف وجود ندارد.

او به تشکلات جدید سیاسی در کشور اشاره کرد وافزود: حلقات جدید سیاسی باید منافع کشور را در نظر گرفته و با تشکل واحد رهیافت مناسبی را برای بحران فعلی کشور دریابند.

سید حسین انوری هم اکنون مشاورارشد نظامی و دفاعی رئیس جمهور غنی و رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن