افغانستان

ربانی: پالسی تعامل با طالبان محکوم به شکست است

دیدار رهبر جمعیت اسلامی با توماس وست

صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان در دیدار با توماس وِست، نماینده ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان، گفته است پالیسی تعامل با طالبان محکوم به ناکامی است.
جمعیت اسلامی روز (سه‌شنبه، ۲۹ حمل) در اعلامیه‌ای در فیس‌بوک این حزب نوشت آقای ربانی بر ضرورت بازنگری در چگونگی تعامل جامعه جهانی با طالبان تأکید کرده است.
طبق این اعلامیه، ربانی بر تعامل معنادار و دوام‌دار جامعه جهانی با جریان‌های مخالف طالبان نیز تأکید کرده و گفته است صلح خواست مردم افغانستان است و در صورت بی‌توجهی به این خواست، حزب جمعیت «بی‌تفاوت نمی‌ماند».
جمعیت اسلامی نوشته است دو طرف درباره‌ی «سرازیرشدن پول‌های هنگفت هفته‌وار تحت نام کمک‌های بشردوستانه در نبود یک میکانیسم شفاف» نیز بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
جمعیت اسلامی در مورد زمان و مکان این دیدار چیزی نگفته، اما توماس وِست در رشته‌توییتی نوشته است دو طرف روز گذشته در استانبول ترکیه دیدار کرده‌اند.
این درحالی است که توماس وِست در تاریخ ۲۳ حمل دور تازه‌ی سفرش به کشورهای قطر، امارات متحده عربی و ترکیه را آغاز کرد.
به‌گفته‌ی وِست، شماری از چهره‌های سیاسی و اعضای جامعه مدنی افغانستان در استانبول ترکیه در دیدار با او، گفت‌وگو را راه‌حل ترجیحی برای بحران کشورشان دانسته و گفته‌اند که باید یک راه مسالمت‌آمیز وجود داشته باشد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن