برگزیده های سایتجهان

رد و بدل سخنان تند و تیز میان رئیس جمهور امریکا و ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا می گوید حکومت ایران به غیر از زبان زور به زبان دیگری نمی فهمند این واکنش را آمریکا زمانی نشان داد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته بود که تصمیم گیرندگان در آمریکا دچار معلولیت ذهنی شده اند.

آقای ترامپ در برگه تویترش نگاشته است، “رهبران ایران کلمات خوب و مشفقانه نمی فهمند” و آنچه سران ایران می فهمند فقط “زور و قدرت است.”

آقای ترامپ نگاشته “مردم فوق العاده ایران بی هیچ دلیلی دارند رنج می کشند و رهبرشان همه پول خود را خرچ ترور می کند.”

وی همچنان افزود: “آمریکا فراموش نکرده که ایران دو هزار آمریکای را با بمب های کنار جاده و ضدزره کشته و شمار زیادی را مجروح کرده است.”

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بار دیگر تکرار کرد که آمریکا قویترین ارتش را در اختیار دارد و آمریکا در دو سال گذشته یک و نیم تریلیون دالر را بالای ارتش خود سرمایه گذاری کرده است.

آقای ترامپ در توییتی دیگر نگاشت: ” بیانیه ای ناآگاهانه و توهین آمیزی که ایران امروز منتشر کرد نشان می دهد آنها واقعیت را درک نمی کنند. هر حمله ایران به هر چیز متعلق به آمریکا، با نیروی عظیم و کوبنده مواجه خواهد شد. در بعضی زمینه ها، کوبنده به معنای محو کامل است. دیگر از اوباما و جان کری خبری نیست.”

امروز حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به اقدامات اخیر کاخ سفید بخاطر تحریم های بیشتر علیه ایران گفته بود “آنها دچار ناتوانی ذهنی شده اند و امروز کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده و نمی داند چه کاری انجام می دهد.”

رئیس جمهور ایران تحریم آیت الله خامنه رهبر شیعیان در سراسر جهان را مضحک و وقیحانه، و اقدامات کاخ سفید، وزارت دفاع و سنتکام در این مدت را غیر معقول و یاوه گویی خواند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن