اقتصادیبرگزیده های سایت

رشد ۴ درصدی اقتصاد کشور در سال جاری

وزیر اقتصاد در ششمین گردهمایی شرکت برق افغانستان برشنا از تاجران خواست تا دوباره در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند، زیرا در این سال افغانستان ۴ درصد رُشد اقتصادی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالستار مراد وزیر اقتصاد کشور می گوید که اکنون به دلیل نبود برق کافی در کشور، میلیون‌ها دالر در خارج از افغانستان سرمایه‌گذاری شده است.

مراد با انتقاد از رهبری ناسالم دولت گذشته افزود: عدم رهبری درست در دولت سابق سبب شد تا فرصت‌های اقتصادی نابود شود، در حالیکه باید با کمک‌های جامعه‌ جهانی تمام زیربنا‌های افغانستان ساخته می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت وحدت ملی توجه جدی به رُشد اقتصادی کشور دارد، تصریح کرد: در سال جاری‌ رُشد ۴ درصدی اقتصاد کشور مدنظر گرفته شده است.

وزیر اقتصاد افغانستان با اشاره به بسته شدن شماری از کارخانه‌ها به دلیل نبود برق کافی، اظهار داشت: تاجرانی که به دلیل نبود برق کارخانه‌های خود را بسته‌اند، باید دوباره سرمایه‌گذاری کنند، زیرا برنامه‌های موثری برای فعالیت دوباره آنها روی دست گرفته شده است.

عبدالستار مراد اظهار داشت: تاجرانی که مصمم به سرمایه‌گذاری هستند، از زمین رایگان و همکاری در حوزه‌های تعرفه گمرکی و مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

مراد تصریح کرد: وزارت اقتصاد با همکاری سایر وزارتخانه‌ها در تلاش است تا یک برنامه اقتصادی را طرح کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن