افغانستانبرگزیده های سایت

رهبران افغانستان و هند فردا رسما بند سلما را در هرات افتتاح خواهند کرد

قرار است محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و ناریندرا مودی نخست وزیر هند فردا شنبه بند سلما در ولایت هرات را رسما افتتاح نمایند. از بند سلما بنام بند دوستی افغانستان و هند نیز یاد میگردد.

آقای غنی گشایش بند سلما را سرآغاز یک فصل تازه برای توسعه کشور عنوان نموده و از تلاش های دولت هند برای ساخت این بند قدردانی کرده است.

رییس جمهور غنی می افزاید:”فردا بند دوستی افغانستان وهندوستان را افتتاح می کنیم ، افتتاح این بند فصل تازه وامید های تازه یی را درکشور به وجود می آورد و این یک دست آورد بزرگ برای مردم است.”

درهمین حال باشنده گان هرات از افتتاح بند سلما در ولایت شان ابراز خرسندی کرده و ایجاد این بند را قدم بزرگ برای تولید برق از منابع داخلی اعلام کرده اند.

لیلما حمیدی باشنده هرات می گوید:”جای بسیار خوشی است که بعد ازسالها انتظارحالا بند سلما ساخت شده وما ازبرقی استفاده می کنیم که ازخود ماست ودرکشورخود ما تولید می شود ، جای بسیارخوشی است.”

توریالی عزیزی باشنده هرات گفته است:”افتتاح بند سلما اثرمستقیم بر زراعت و صنعت درهرات دارد ، خانه های ما از برق این بند روش می شوند وزمین های ما نیز آبیاری می شوند ، این واقعآ خوشحال کننده است.”

در این سفر وزیران انرژی وآب ، انکشاف دهات ، زراعت ومالداری و زیرفواعد عامه رئیس جمهوررا همرای می کنند تا برنامه های توسعه یی شان به ویژه دربخش کشاورزی پس ازگشایش بند سلما به هراتیان توضیح دهند.

کشور هند ۳۰۰ میلیون دالر برای احداث این بند به حکومت افغانستان کمک کرده است.

در آستانه سفر رهبر هند به هرات هزارها نیروی امنیتی در این ولایت به حالت آماده باش قراردارند ونیرو های بسیاری به بند سلما فرستاده شده اند تا رهبران دو کشور این بند را رسما افتتاح نمایند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن