اجتماعیافغانستان

روزنامه واشنگتن پست توسط طالبان از ادامه فعالیت در افغانستان منع شد

روزنامه واشنگتن‌پُست اعلام کرد طالبان سوزانا جورج، رییس دفتر این روزنامه برای افغانستان و پاکستان را از ادامه‌ی گزارش‌دهی از داخل افغانستان منع کرده‌اند.
سَلی بزبی، سردبیر اجرایی روزنامه واشنگتن‌پُست امروز (پنج‌شنبه، ۳۱ حمل) در بیانیه‌ای گفت در چند ماه گذشته به این تصمیم طالبان اعتراض کرده، اما مقام‌های طالبان گفته‌اند که «اقدام نهایی است».
در این بیانیه به نقل از بزبی آمده است: «ما هیچ توجیهی برای این اقدام نمی‌بینیم.»
سوزانا جورج بیش از سه سال به‌عنوان رییس دفتر واشنگتن‌پُست برای افغانستان و پاکستان کار کرده است. این روزنامه فعالیت‌های جورج در افغانستان و پوشش تسلط طالبان از سوی او را «شجاعانه» توصیف کرده است.
سَلی بزبی تأکید کرده است که سوزانا جورج «به ناحق» ممنوع‌الفعالیت شده است. بزبی افزوده است که روند گزینش رییس جدید برای دفتر افغانستان و پاکستان را آغاز کرده‌اند.
او ابراز امیدواری کرده است که مقام‌های طالبان باید به تعهدشان مبنی بر اجازه‌دادن به خبرنگاران واشنگتن‌پُست برای گزارش‌دهی از داخل افغانستان، عمل کنند.
طالبان تاکنون به‌صورت رسمی در این باره چیزی نگفته‌اند.
دفتر واشنگتن‌پُست در کابل برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی، همزمان با آغاز حضور نظامی امریکا در افغانستان، افتتاح شد.
سردبیر اجرایی روزنامه واشنگتن‌پُست بر تعهد روزنامه‌نگاری همکاران این روزنامه برای بررسی طولانی‌ترین جنگ امریکا تأکید کرده است.
این درحالی است که طالبان پیش از این نشرات رادیویی صدای امریکا و رادیو آزادی را در افغانستان متوقف و وبسایت‌های این دو رسانه را نیز مسدود کرده بودند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن