افغانستانبرگزیده های سایت

هر روز امنیت افغانستان بدتر خواهد شد

ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه روسیه در امور افغانستان تاکید دارد که وضعیت امنیتی این کشور با گذشت هر روز بدتر خواهد شد.

او گفته که هیچ انتظاری نمی‌رود که خشونت‌ها در افغانستان فروکش کند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ کابلوف افزود که درحال حاضر هیچ نشانه‌یی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح در افغانستان وجود ندارد و نباید انتظار داشت که صلح در این کشور در زودترین فرصت تامین شود.

او اخیرا در مسکو افزوده که “درسال روان میلادی و با شدت گرفتن نبردها در افغانستان، وضعیت امنیتی در این کشور وخیم خواهد شد چون در حال حاضر هیچ نشانه‌هایی برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح در افغانستان وجود ندارد.”

نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه می‌گوید که مسکو وضعیت را در افغانستان زیر نظر دارد و در سال روان خشونت‌ها در این کشور بیش از حد افزایش خواهد یافت.

این نگرانی روسیه در حالی است که پیش از این کشور گفته بود، آماده است تا نظامیان افغانستان را برای مقابله با گروه‌های هراس‌افگن تجهیز کند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی اما گفته است که روسیه به جای ابراز نظر منفی در مورد افغانستان، به نیروهای امنیتی این کشور کمک کند.

او تاکید کرده که وضعیت امنیتی در کشور با گذشت هر روز رو به بهبود است و روسیه می‌تواند به جای منفی بافی، برای تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان همکاری کند.

به باور وزیری افغانستان با تروریزم بین‌المللی می‌جنگد و مسوولیت کشورهای منطقه و جهان است تا دولت این کشور را پشتیبانی کند.

اما برخی از آگاهان نظامی باور دارند که هراس افگنان برای رسیدن به آسیای میانه تلاش دارند تا فعالیت‌های‌شان را به شمال کشور گسترش دهند.

به باور آنان، این هدف هراس‌افگنان، روسیه را بیشتر نگران کرده است

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن