افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

روسیه اسناد کمک‌ به داعش را ارائه نماید

وزارت دفاع ملى میگوید که هیچ مدرکی وجود ندارد که ادعای وزارت خارجه روسیه در مورد “کمک رساندن هلی‌کوپترهای ناشناس به داعش در افغانستان را ” تایید کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، روز گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مسکو به خبرنگاران گفت: “مسکو اطلاعات تازه در اختیار دارد که هلی‌کوپترهای ناشناس افراد مسلح شاخه افغانستان گروه داعش را انتقال می‌دهد و علاوه بر این، در شرق افغانستان به آنها سلاح و مهمات رسانده می‌شود.”

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از دولت افغانستان و فرماندهان آمریکایی و ناتو در این کشور خواست تا در این مورد توضیح ارائه کنند.

اما جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملى کشوربا رد چنین ادعاهاى وزارت خارجه روسیه گفته است که تحقیقات دولت افغانستان نشان داده که این موضوع در حد شایعات است و واقعیت ندارد.

رادمنش افزوده است که بهتر است دولت روسیه مدارک و اسناد خود را در این مورد به دولت افغانستان ارائه کند.

او گفته است که احتمالا دولت روسیه هم براساس گفته‌های بعضی “گروه‌ها و دستگاه‌هایی که این شایعات را پخش کرده‌اند”، این اظهارات را مطرح کرده است.

معاون سخنگوى وزارت دفاع ملى کشوردرادامه صحبتهایش با اشاره به عملیات نیروهاى امنیتى کشوردربرابرگروه داعش گفته است : “همین امروز ما در توره بوره و در درزاب، داعش را تار و مار کردیم و ۴۰ نفرشان از جمله ۱۰ فرمانده‌شان کشته شدند. .”

رادمنش همچنان خاطرنشان کرده که اگر دولت‌های یا کسانی ادعا می‌کنند که افراد موسوم به گروه داعش را از جای طیاره‌های (هواپیما) ناشناس اکمال می‌کند یا پرسونل‌شان را انتقال می‌دهد، باید از طریق تکنولوژی که در دست دارند، برای ما اسناد ارائه کنند.

بربنیاد گفته هاى معاون سخنگوى وزارت دفاع ملى ، دولت افغانستان در گذشته برای رسیدگی به چنین ادعاهای، هیات‌های تحقیق را به مناطق درزاب، صیاد و مقر در ولایت‌های جوزجان و فاریاب فرستاد که مدرکی برای تایید این حرف‌ها بدست نیامد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت تا کنون چیزی که می‌دانیم شماری از جنگجویان داعش نیز مثل جنگجویان گروه طالبان از آن سوی خط دیورند، از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

او تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان با تمام شدت علیه داعش می‌جنگند و اکنون آنها “زیر ضربات” نیروهای افغانستان به مناطقی در ولایت ننگرهار محدود شده‌اند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن