افغانستانتیتر یک

روسیه ۳۰ تانک زرهی فوق پیشرفته دیگر در مرز افغانستان مستقر کرد

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که به دلیل نگرانی از نا آرامی در افغانستان، ۳۰ تانک زرهی جدید به پایگاه این کشور در تاجیکستان مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که با اعزام ۳۰ تانک دیگر، پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرده و نیروهایش تمریناتی را با سیستم دفاع موشکی در این پایگاه انجام داده‌اند.

در یک اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت امروز دوشنبه (۱۵ قوس) منتشر شده آمده که سربازان روسی در تاجیکستان دفع حمله هوایی فرضی دشمن به تأسیسات نظامی را با استفاده از سامانه‌های دفاعی اس-۳۰۰ پی‌اس تمرین کردند.

به گفته این وزارت به عنوان بخشی از این مانور نظامی، روسیه در بزرگترین پایگاه خود در خارج از مرزهایش، پرتاب ۱۰ موشک را بر اهداف هوایی شبیه سازی کرده‌است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: “مجموعه‌ای از ۳۰ تانک ارتقا یافته ت-۷۲ب۳م با ویژگی‌های جنگی بهبود یافته برای تقویت پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه مستقر در تاجیکستان روز دوشنبه ۶ دسامبر مستقر خواهند شد.

پس از به قدرت رسیدن طالبان، روسیه در ماه اکتبر تمرینات نظامی مشترک گسترده‌ای را با متحدانش در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان برگزار کرد.

این در حالی است که روسیه با طالبان رابطه نزدیک دارد و در بیشتر از ۲۰ سال گذشته این گروه را برعلیه دولت پیشین افغانستان حمایت کرد تا به قدرت رسید.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن