اخبار کوتاهجهان

روس‌ها اطلاعات شخصی “شرم‌آوری” از ترامپ دارند

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، روسای سرویس‌های جاسوسی آمریکا به دونالد ترامپ اطلاع دادند که عوامل روس اطلاعات مالی و شخصی “به شدت شرم‌آوری” را از او در اختیار دارند.

به گزارش رشد، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گزارش‌ها در آستانه اولین کنفرانس خبری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا منتشر می‌شود. پس از آنکه سی‌ان‌ان گزارش داد که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به ترامپ اطلاع دادند و مدعی شدند که روس‌ها در انتخابات آمریکا مداخله کردند و یک سری ادعاهای بدون مدرک بیان کردند، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا آنها را محکوم کرد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز به نقل از چندین مقام آمریکایی مطلع، روسای اطلاعاتی هفته گذشته گزارشی به ترامپ و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه دادند و در آن خلاصه‌ای از این رسوایی بالقوه مطرح شد.

اوباما در حالی عصر سه‌شنبه سخنرانی خداحافظی انجام داد که این خبر همچون بمبی در محافل سیاسی و دیپلماتیک طنین‌انداز شد و تنها ۱۰ روز تا مراسم ادای سوگند ترامپ زمان باقی مانده است.

سی‌ان‌ان هیچ جزئیاتی از این اتهام‌ها مطرح نکرد اما پایگاه آمریکایی “بازفید” بدون ذکر توضیحاتی درباره محتویات، یک سند ۳۵ صفحه‌ای منتشر کرد که اتهامات مذکور بر پایه آن است و چندین ماه است که این گزارش‌ها در واشنگتن مطرح است.

در این اسناد از چندین تصویر ویدیویی جنسی سخن به میان آمده است که در آن روسپی‌ها حضور دارند و در زمان سفر سال ۲۰۱۳ ترامپ به یک هتل لوکس در مسکو فیلمبرداری شده است و ظاهرا هدف این بوده که با آن اخاذی انجام شود. آنها همچنین گفتند که مقام‌های روس پیشنهاداتی درباره قراردادهای فوق‌العاده مطرح کردند تا بتوانند روی ترامپ نفوذ پیدا کنند.

سی‌ان‌ان گزارش داد، این پرونده در ابتدا توسط یکی از عوامل اطلاعاتی سابق ام آی ۶ انگلیس جمع‌آوری شد. این عامل اطلاعاتی از سوی سایر رقبای ریاست جمهوری آمریکا استخدام شده بود تا اواسط سال گذشته تحقیقاتی سیاسی درباره ترامپ انجام دهد.

ترامپ ظاهرا هفته گذشته در جلسه‌ای با روسای اطلاعاتی آمریکا درباره اتهام‌های روسیه در مورد مداخله در انتخابات، از وجود این پرونده و جزئیات آن مطلع شده است. در گزارش دو صفحه‌ای مقام‌های اطلاعاتی همچنین آمده است در طول کمپین انتخاباتی آمریکا تماس‌های مداومی میان عوامل ترامپ با واسطه‌های دولت روسیه برقرار شده است.

کلیان کانوی، مشاور ارشد ترامپ در واکنش به این گزارش‌ها به ان‌بی‌سی گفت که هنوز هیچ چیز تایید نشده است. او گفت: «تمام این گزارش‌ها بر پایه اظهارات “منابع نامشخص” است که نمی‌خواهند نامشان فاش شود.»

ترامپ هم با ارسال پیامی توئیتری از بازفید به دلیل انتشار گزارش‌های “تایید نشده” انتقاد کرد.

با این حال سردبیر بازفید گفته است که با هدف شفاف‌سازی این گزارش‌ها را منتشر کرده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا هم از این فرصت برای انتقاد از ترامپ استفاده کردند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن