افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

روند انتخابات به سمت سیاسی شدن می‌رود

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان با تاکید بر پایبند بودن کمیسیون انتخابات بر تعهدات قبلی ابراز نگرانی کرد که روند انتخابات افغانستان به سمت سیاسی شدن پیش می‌رود.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) با انتشار بیانیه‌ای تصمیم کمیسیون انتخابات برای بازشماری آرا را خلاف ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری دانست. در این ماده تاکید شده است که تنها آرایی قابل قبول خواهند بود که در زمان مقرر شده و بصورت بایومتریک به صندوق‌ها انداخته شده باشند.

این در حالی است که برخی تیم‌های انتخاباتی از جمله تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری «عبدالله عبدالله» پیش از بازشماری آرا خواستار باطل اعلام شدن حدود ۳۰۰ هزار رأی هستند. به گفته آن‌ها این آرا در خارج از زمان تعیین شده به صندوق‌ها ریخته شده‌اند و یا فاقد تایید بیومتریک می‌باشند.

تیفا در این بیانیه می‌افزاید که عدم پایبندی کمیسیون به تعهداتی که از قبل سپرده زمینه را برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات توسط تیم‌های انتخاباتی و مردم فراهم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است پروسه‌های فنی انتخابات به‌سوی سیاسی‌شدن می‌رود و این را ضربه بزرگی به پیکر دموکراسی در افغانستان دانست.

این نهاد ناظر بر انتخابات افغانستان از تیم‌های انتخاباتی نیز خواست تا در امور کمیسیون انتخابات دخالت نکنند و اجازه دهند تا کمیسیون در فضایی آرام به کارهایش رسیدگی کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن