افغانستانبرگزیده های سایت

روند صلح تقلبی،‌ جعلی و نقلی است

رئیس حزب کار و توسعه روند صلح را تقلبی،‌ جعلی و نقلی عنوان کرده و می گوید صلح زمانی تحقق خواهد یافت که ‌موضوع و طرف صلح تعیین گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ ذوالفقار امید رئیس حزب کار و توسعه امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که ادامه افزایش گروگان گیری ها، سربریدن ها،‌ ترورها، انتحارها، نابسامانی های اجتماعی،‌ ناسازگاری های سیاسی،‌ فساد اداری، ناامید شدن جوانان و فرار آن ها به خارج از کشور، ‌همه و همه روایتی از جعلی، تقلبی و نقلی بودن شورای به اصطلاح عالی صلح دارد.

‌وی افزود که با اعلام و آغاز کار این شورا، ‌فرزندان صدیق کشور بیشتر به دست دشمنان وطن و تروریست های بی رحم به شهادت رسیدند، ‌مناطق بیشتری در سراسر کشور به تروریست ها و هراس افگن ها تحویل داده شد و ناامنی و ناامیدی بیشتر بر کشور و جامعه مستولی گردید.

آقای امید تصریح کرد:‌‌ “آنچه که در روز های اخیر درمورد آغاز کار رییس،‌ معاونان و اعضای جدید شورای به اصطلاح عالی صلح در رسانه ها مطرح گردیده است،‌ ادامه ی همان روند تقلبی، ‌جعلی و نقلی است که برای فریب افکار عمومی و انجام ماموریت اصلی مبنی بر کامل کردن حلقه ی توطیه ی استعمار و استبداد،‌ و تبدیل کردن کشور به پایگاه اصلی و مرکز دایمی تروریزم بین المللی از سوی تمامیت خواهان خارجی و انحصار طلبان داخلی، ‌صورت پذیرفته اند”.

وی گفت: “صلح در صورتی تحقق می پذیرد که ابتدا دوست از دشمن تفکیک شده و ‌موضوع و طرف صلح تعیین گردد”.

رئیس حزب کار و توسعه خاطر نشان ساخت: ‌سال هاست که جنگ های خانمان سوز،‌ با توطیه ی قدرت های بیرونی در اتحاد با استبداد داخلی بر کشور تحمیل گردیده و مردم افغانستان هر روز در میان آتش، ‌خون و خاکستر دست و پا می زنند.

وی گفت که پس از سال ۲۰۰۱ میلادی و کنفرانس بین المللی بن،‌ گمان می‌رفت که انحصار طلبان خارجی و تمامیت خواهان داخلی بر کرامت انسانی احترام می‌گذارند و در راه برقراری صلح و تامین امنیت وفادار و صادق می باشند؛‌ اما متاسفانه قوت گرفتن تروریزم و گسترش هراس افگنی در اکثر نقاط کشور حکایت از آن دارد که طراحان آتش و یاران معرکه، ‌برای آن که بیشتر و بهتر به مطامع و امیال‌شان برسند،‌ فقط صحنه ‌سازی می کنند و به جابجایی مهره‌ها می‌پردازند.

روند صلح در حالی از سوی حزب کار و توسعه یک روند تقلبی،‌ جعلی و نقلی عنوان می شود، که طی روزهای اخیر تغییرات گسترده‌ای در شورای عالی صلح افغانستان به میان آمده و پیر سید احمد گیلانی به عنوان رییس این شورا‌ تعیین گردیده‌ است.

همچنین کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست جمهوری به عنوان معاون این شورا، مولوی عطاءالرحمان سلیم، مولوی خبیر و حبیبه سرابی نیز به عنوان معاونان دیگر این شورا برگزیده شده‌اند.

از سوی دیگر نیز قرار است فردا (سه شنبه) چهارمین دور گفتگوهای چهارجانبه صلح میان نمایندگان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین به هدف تعیین زمان آغاز گفتگوهای رسمی صلح با طالبان برگزار گردد.

گفتنی‌ست که شورای عالی صلح افغانستان پنج سال قبل توسط حامد کرزی، رییس جمهور پیشین ایجاد شده است، ‌اما تا کنون این شورا انتقادهای زیادی را در زمینۀ کارکرد اش به همراه داشته‌است.

محمد عرشیا گوهری/کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن