افغانستانبرگزیده های سایت

روند مذاکرات صلح با دولت افغانستان با شکست مواجه شد

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی اعلام کرده که مذاکرات صلح این حزب با دولت افغانستان عملا با شکست مواجه شده است.

او در حالی از شکست روند مذاکرات صلح خبر داده که چندی پیش اعلام شد، پیش‌نویس توافق‌نامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان نهایی شده است.

این در حالی است که اسوشیتدپرس، در گزارشی که امروز دوشنبه منتشر کرده، گفته است که حزب اسلامی در هفته‌های گذشته مطالبات جدیدی را مطرح کرده و از نهایی‌سازی توافق صلح با حکومت افغانستان طفره رفته است.

در گزارش آمده که یکی از این مطالبات که غیر ممکن عنوان شده، لغو توافق‌نامه امنیتی افغانستان با آمریکا بوده است.

اسوشیتدپرس در گزارش خود نوشته که گلبدین حکمتیار، در مجله «شهادت» که متعلق به حزب اسلامی است با نام مستعار «حق‌پال» علیه حکومت کابل یک مقاله انتقادی را نوشته که روز گذشته به نشر رسیده است.

او در این مقاله بحث انحلال حکومت افغانستان را مطرح کرده، چون به باور آقای حکمتیار، این حکومت برای اکثریت قابل قبول نیست.

از سویی هم در بخشی از این مقاله، آمده است که حزب اسلامی شرایط جدیدی را مطرح نکرده است و دلیل شکست مذاکرات صلح، پیشنهاد تعدیل در مواد پیش‌نویس نهایی شده توافق‌نامه صلح بوده که از جانب حکومت افغانستان صورت گرفته است.

حزب اسلامی در این مقاله ادعا کرده که مذاکرات پس از آن به بن‌بست خورده که دولت افغانستان، در ماده چهارم پیش‌نویس نهایی توافق‌نامه صلح که در مورد توافق‌نامه امنیتی افغانستان با امریکا است، خواستار تعدیل شده است.

همچنین در مقاله آمده است که در این ماده، حزب اسلامی توافق‌‌نامه امنیتی افغانستان با امریکا را نپذیرفته و در پیشنهاد تازه حکومت افغانستان، گفته شده که این توافق‌نامه باید از سوی حزب اسلامی پذیرفته شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن