برگزیده های سایت

روی گسترش همکاری های دو جانبه کار می کنیم

نورالحق علومی وزیر امور داخله با توماس دیمیریز وزیر امور داخله آلمان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ دراین دیدار نورالحق علومی وزیر امور داخله از کمک و همکاری کشور آلمان جهت آموزش نیروهای پولیس ملی، بهبود و توسعه بخش پاسپورت، همکاری با نهاد های مبارزه با جرایم و مبارزه مشترک با قاچاقچیان و ترافیک انسان قدردانی کرد.

وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به ویژه پولیس ملی با همکاری جامعه جهانی در جریان پانزده سال گذشته از ظرفیت و توانمندی خوبی برخوردار گردیده که نقش کشور آلمان در آن برجسته و کلیدی بوده است.

در همین حال وزیر امور داخله کشور آلمان از انکشافات اخیر در جهت آموزش ، تجهیزو مسلکی شدن نیروهای پولیس ملی اظهار خرسندی کرده و گفت :تا زمانیکه افغانستان به کمک و همکاری ما نیاز داشته باشد، کشور آلمان آماده هرگونه کمک و همکاری در جهت آموزش و تجهیز نیروهای پولیس ملی و سایر عرصه های مورد نیاز افغانستان می باشد.

سپس وزیر امور داخله افغانستان و وزیر امور داخله آلمان در یک نشست خبری مشترک شرکت نموده و خواستار تداوم هر چه بیشتر همکاری و کار مشترک میان دو کشور گردیدند.

در این نشست خبری که عصر دیروز در کاخ سپیدار برگزار شد، وزیر امور داخله کشورگفت که آلمان به عنوان یکی از متحدان کلیدی افغانستان، در پانزده سال اخیر افزون بر این که در روند بازسازی افغانستان سهم برازنده یی داشته است، در امر تقویت نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای پولیس ملی کمک های همه جانبه و مداوم داشته است.

وزیر امور دخله کشور، در همین حال، از اتخاذ آماده گی های لازم برای مقابله با چالش های امنیتی سال آینده سخن گفته تصریح کرد که نیروهای پولیس ملی در همآهنگی با سایر نیروهای امنیتی کشور، هم اکنون روی بلند بردن ظرفیت ها، ارزیابی چالش ها و رفع کمبود ی ها در صفوف پولیس ملی به شدت کار نموده تا در سال آینده با هرگونه چالش امنیتی آماده مقابله بوده و از مردم در برابر تروریستان و جنایت کاران دفاع نمایند.

همچنان وزیر امور داخله آلمان، ضمن اشاره به همکاری های کشورش در امر آموزش و تجهیز نیروهای پولیس ملی در سال های اخیر، گفت که آلمان از نقشی که در تجهیز و آموزش نیروهای پولیس ملی افغانستان دارد خرسند است و با توجه به بلند رفتن ظرفیت های این نیروها، این امیدواری به وجود آمده که آلمان و افغانستان بتوانند روی گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه در بخش امنیتی کار بیشتر کنند.

وزیر امور داخله آلمان، همچنان با اشاره به افزایش سطح مهاجرت جوانان افغانستان به کشور های اروپایی به ویژه آلمان، گفت که جوانان افغانستان ستون فقرات این کشور اند و درمورد چگونگی جلوگیری از مهاجرت آنان به خارج از کشور با رهبران دولت افغانستان و سایر نهاد ها و مسوولان دولتی صحبت شده تا با فراهم آوری زمینه کار و بهبود وضع امنیتی کشور، از مهاجرت جوانان به بیرون از افغانستان جلوگیری به عمل آید.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن