افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

ریاست امنیت ملی دلایل اصلی بازداشت علی پور را اعلام کرد

ریاست امنیت ملی کشور به نشر خبرنامه‌ای می گوید که عبدالغنی علی پور فرزند علی محمد بتاریخ ۴ قوس ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در ساحه قلعه قاضی ناحیه هژدهم شهر کابل بازداشت گردید.

به گزارش خبرگزاری رشد، در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است که نامبرده در اوایل سال۱۳۹۵ گروه مسلح غیر مسئول با کمیت ۱۵۰ تن تشکیل داد که این افراد مجهز با سلاح های سبک و سنگین بوده و به فعالیت های غیر قانونی مانند باجگیری از زمینداران، تجار و شرکت های خصوصی؛اخاذی های غیر قانونی از اهالی بهسود به بهانه های مختلف؛ مسلح سازی و حمایت افراد و گروه های جرمی برای انجام فعالیت های غیر قانونی آزار و اذیت مردم بطور متداوم مشغول بود.

چندی قبل زمانی که نیروهای امنیتی مستقر در حصه اول ولسوالی بهسود مانع کارهای غیر قانونی وی گردیدند بالای پرسونل آنها حمله مسلحانه نموده و ۵ تن از پرسونل پولیس ملی را با تجهیزات و واسطه نقلیه شان به اسارت گرفت.

نیروهای امنیتی کشور در لیل ۱۳ بر ۱۴ میزان سال روان وی و افرادش را در قریه اسد آباد ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور محاصره نمودند اما از این که باعث شهادت و زخمی شدن هموطنان ما نگردد محاصره شکسته و علی پور از ساحه متواری گردید.

مسئولیت و عدم مسئولیت جرمی مظنونین توسط محاکم با صلاحیت و نهاد های مسئول دولت جمهوری اسلامی افغانستان تثبیت میگردد، نه اقارب، دوستان، افراد عادی و یا گروه های غیر رسمی.

مسئولیت نهاد های امنیتی تحکیم قانون است و هر فرد یا گروه که مانع تحقق حاکمیت قانون گردد، متخلف شمرده میشود و با او برخورد جدی قانونی صورت میگیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن