افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

رییس‌جمهور افغانستان را افغان‌ها انتخاب می‌کنند نه کشور های همسایه

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان امروز شنبه ۲۳ فوریه طی اظهاراتی در ارگ گفت، رییس جمهوری این کشور را افغان‌ها انتخاب می‌کنند نه کشورهای ایران، پاکستان و روسیه.

به گزارش خبرگزاری رشد، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ای به نقل از محمد اشرف غنی نوشت، صلح آمدنی است و افغان‌ها نمی‌خواهند در گذشته زندگی کنند.

محمد اشرف غنی گفت: «رئیس‌جمهور افغانستان را افغان‌ها انتخاب می‌کنند و اسلام‌آباد، تهران و مسکو حق انتخاب وی را ندارند. آنانی که از مردم هراس دارند، صحبت از حکومت موقت می‌کنند، طرح بیرونی و ساخته‌شده در بیرون از افغانستان، در این وطن ناکام است».

او ادامه داد: «ما جهان را به صلح قانع ساخته‌ایم، مگر آیا طالبان می‌توانند قاچاق‌بران و تروریستان را قناعت دهند که پیشرفت و ثبات افغانستان را بپذیرند؟».

رییس جمهوری افغانستان تاکید کرد: «صلح تنها در روی کاغذ نمی‌آید، باید یکدیگر را بپذیریم و برای آیندۀ افغانستان طرح و برنامه داشته باشیم. کاروان صلح هلمند آمد و به اساس خواست‌شان، من با آنان در روی جاده دیدم، خواست‌های شان را شنیدم، اکنون به کویته بروید و به طالبان این را بگویید که ما با رئیس‌جمهور دیدار کردیم و هر وقت میتوان رئیس‌جمهور را ببینیم، شما چرا با ما نمی‌بینید و خواست‌های ما را نمی‌شنوید».

در این خبرنامه آمده است، رییس جمهوری افغانستان این صحبت‌ها را شامگاه جمعه در دیدار با جوانان لوی قندهار در ارگ ریاست جمهوری بیان کرد.

قابل ذکر است که دور بعدی مذاکرات صلح نمایندگان طالبان با امریکا تا دو روز دیگر در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن