اخبار کوتاهبازسازی

رییس جمهور غنی با نخست وزیر استرالیا در کابل دیدار کرد

 

 

 

 

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور با ملکم ترنبل نخست وزیر استرالیا که در راس یک هیات عالی رتبه ی آن کشور روز یکشنبه (۲۷ جدی) به کابل آمده دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد گسترش روابط میان دو کشور، مبارزه با تروریزم، پروسه صلح و حقوق بشر بخصوص حقوق زنان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
آقای غنی در این دیدار از کمک و همکاری های استرالیا به افغانستان در عرصه های مختلف و تداوم کمک های مالی استرالیا تشکر کرد و از قربانی ۴۱ تن از نیروهای آن کشور در افغانستان ستایش نمود.
وی از نخست وزیر استرالیا خواست که با نیروهای هوایی افغانستان در عرصه حفظ و نگهداری وسایل تخنیکی همکاری کند و نخست وزیر استرالیا به مارشال مارک بنسکین فرمانده نیروهای نظامی آن کشور هدایت داد تا امکانات همکاری در این عرصه را مورد ارزیابی قرار دهد.
آقای غنی از نخست وزیر استرالیا خواسته تا کشورش در عرصه معادن در افغانستان سرمایه گذاری نماید و همچنین خواستار کمک های تخنیکی آن کشور در زمینه مدیریت آب شده است.
در همین حال؛ ملکم ترنبل صدراعظم استرالیا بیان داشت که مردم افغانستان از جنگ و خشونت که از سوی گروه های تروریستی بالای شان تحمیل شده است، آسیب دیده اند.
وی گفته است که کشورش تعداد نیروهای خویش را در افغانستان به ۲۷۰ تن افزایش می دهد تا با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در زمینه تامین امنیت کابل همکاری نمایند.
وی یکبار دیگر از حمایت های دوامدار کشورش از افغانستان در عرصه انکشافی اطمینان داد.
در اخیر این دیدار؛ نخست وزیر استرالیا رسما از آقای غنی خواسته تا سفری به استرالیا داشته باشد که آقای غنی با پذیرفتن این دعوت گفته است که در تابستان سال آینده به آن کشور سفر خواهد کرد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن