برگزیده های سایتجهان

بحران افزایش آمار خودکشی در اردن: چه کسی مسئول است؟

پس از اقدام جدید جوانی اردنی برای خودسوزی در منطقه ی هاشمی شمالی در این کشور، بحران افزایش آمار خودکشی بار دیگر در رسانه های محلی مطرح شد. در این راستا منبعی امنیتی با اشاره به اینکه جوان اردنی تهدید کرده بود خود را در منزلش به آتش می کشد از قانع کردن وی برای دست برداشتن از این اقدام خبر داد. علیرغم اینکه مقامات اردن علت حادثه را بیماری ها روانی وی اعلام کرده اند، کاربران شبکه های اجتماعی واقعیت هایی از زندگی جوان اردنی منتشر نمودند که علت اقدام برای خودکشی وی را اوضاع اقتصادی نابسامان وی طی سه سال گذشته عنوان کرده است.

از سویی دیگر مؤمن الحدیدی مدیر سازمان پزشکی قانونی اردن، با تأکید بر افزایش آمار خودکشی ها در سال های گذشته افزود: «در چند سال گذشته آمار خودکشی ها از ۲۰ مورد در سال به ۵۰ الی ۷۰ مورد رسیده است».

گزارش معاونت مقابله با خودکشی سازمان بهداشت جهانی در آمار دیگری نشان داده است ۲۱ درصد از خودکشی ها در اردن مربوط به شرایط بیکاری است. این آمار تنها با استفاده از ارقام ارائه شده توسط پلیس آگاهی اردن تنظیم شده است، مسئله ای که احتمال بیشتر بودن اعداد و ارقام منتشر شده را افزایش می دهد.

روزنامه ی الغد اردن نیز مسائل فساد، فقر، بیکاری، ناتوانی دولت در ایجاد پروژه هایی برای جوانان در استان های مختلف و تأثیر آن بر اعداد فزاینده ی موارد خودکشی را مورد بررسی قرار داده است. کارشناسان بر این باورند یکی از مهمترین دلایل این پدیده عدم حضور دولت قانون مدار قدرتمند و کمیته ی مبارزه با فساد و برابری تمامی اردنی ها در برابر قانون است.

 

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن