اخبار کوتاه

رییس جمهور مسابقۀ تیم ملی فوتبال افغانستان و هند را تماشا میکند

 

رییس جمهور غنی گفته‌است مسابقۀ تیم ملی فوتبال افغانستان را در مرحلۀ نهایی رقابت‌های جام جنوب آسیا با تیم ملی هند تماشا خواهد کرد.

به گزارش رشد، رییس جمهور  پیش از چاشت روز شنبه‌(۱۲ جدی) با اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان که در آستانۀ اخرین دیدارشان در مسابقات جام جنوب آسیا در هند به سر می‌برند، از طریق تلفن گفت‌گو کرد.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید رییس جمهور غنی در این گفت‌گو از تلاش‌ها و زحمات تیم ملی فوتبال قدردانی کرده‌است.

آقای غنی گفته‌است که شما افتخار تمام افغانان هستید که نام افغانستان را به سطح جهان بلند برده و بیرق کشور را به اهتزاز در آوردید.

در اعلامیه آمده‌است که رییس جمهور در جریان صحبت تلفنی با مسؤولان و بازی‌کنان تیم ملی فوتبال گفت که من و تمام مردم افغانستان مسابقۀ شما را با تیم ملی فوتبال هند تماشا خواهیم کرد و برای پیروزی‌تان دعا می‌کنیم.

او در صحبتش گفته‌است که رقابت سالم باعث هم‌بسته‌گی شده و رقابت و دست‌آوردهای ورزش‌کاران تصویر جدید افغانستان را به جهان ارایه می‌کند.

این در حالی‌ست که تیم ملی فوتبال افغانستان تا کنون نتایج خیره‌کننده‌یی را در مسابقات جنوب آسیا در چهار دیدار اخیر داشته و قرار است فردا به مصاف هند برود.

افغانستان در سه دیدار در مرحلۀ گروهی این رقابت‌ها تیم‌های بنگله‌دیش، بوتان و مالدیف را با نتایج ۴-۰، ۳-۰ و ۴-۱ و پس از آن در مرحلۀ نیمه‌نهایی سریلانکا را با نتیجۀ ۵-۰ از پیش رو برداشت.

باید یادآور شد در مرحلۀ گذشته که افغانستان قهرمان این رقابت‌ها شده بود بسیاری از چهره‌های سرشناس به شمول سیاسیون و نماینده‌گان پارلمان به خاطر مشاهدۀ مسابقۀ تیم ملی فوتبال به نیپال رفته بودند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن