افغانستانبرگزیده های سایت

رییس جمهور هرچه عاجل نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی را معرفی کند

مجلس نماینده‌گان افغانستان تاکید می‌کند که رییس جمهور غنی هرچه زود باید نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی را به معرفی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور امروز طی فرمان رسمی رییس جمهور نامزدان وزارت داخله، دادستانی کل و یک عضو دادگاه عالی را به خاطر گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی نمود.

در این جریان عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان تاکید کرد که رییس جمهور هرچه عاجل با احترام به قانون اساسی و سایر قوانین نافذۀ کشور و ارج‌گذاری به امنیت نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی را معرفی نماید تا با کسب رای اعتماد پارلمان برخورد مسؤولانه کنند.

او هم‌چنان یادآور گردید که باید در دیگر نهادهای دولتی نیز به سرپرستی پایان داده شده و مسؤولان آن به گونۀ رسمی گماشته شود.

در حال حاضر هرسه نهاد امنیتی افغانستان توسط سرپرست‌ها مدیریت می‌شوند و پارلمان در ارتباط به این موضوع بارها اظهار نگرانی کرده‌است.

سال گذشته مجلس نماینده‌گان و سنا چندین بار تاکید کردند که رییس جمهور باید نامزد وزارت دفاع را معرفی کند اما او در گفت‌گو با رسانه‌ها از اعتمادش بالای معصوم ستانکزی، سرپرست آن وزارت یاد کرده گفت که تصمیم معرفی نامزد جدیدی را ندارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن