اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

زمینه کار برای کمیته گزینش فراهم شود

مسئولین نهاد دموکراسی مشارکتی برای افغانستان، خواستار آغاز به کار کمیته گزینش شدند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ اسدالله محسنی رئیس نهاد دموکراسی مشارکتی برای افغانستان امروز طی نشست خبری در کابل گفت که حکومت باید برای آوردن تغییر و اصلاحات در نظام انتخاباتی، تعلل و اختلافات درون حکومتی را کنار گذاشته و بر اساس توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی عمل نماید.

وی افزود: رئیس جمهور باید با دادن فرمان تقنینی تازه، خلای قانونی جایگاه کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی را به زودی بر طرف کند.

آقای محسنی خاطر نشان ساخت که مسئولین درجه اول و کمیشنران فعلی انتخابات، نباید با لجاجت و تعلل بر سر راه آوردن تغییر و اصلاحات انتخاباتی مانع ایجاد کنند.

رئیس نهاد دموکراسی مشارکتی برای افغانستان، تصریح کرد: “امیدواریم که هر چه زودتر روند اصلاحات و تغییر در نظام و رهبری کمیسیون های برگزار کننده انتخابات آغاز گردد، تا در سال آینده شاهد برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و دموکراتیک باشیم”.

عباس فراسو سخنگوی نهاد دموکراسی مشارکتی برای افغانستان نیز گفت که بحران انتخاباتی ۱۳۹۳ که نظام سیاسی را به پرتگاه سقوط کشاند، به دلیل ضعف مدیریت و سوء استفاده مسئولین درجه اول نهاد های برگزار کننده انتخابات به وجود آمد.

وی گفت که ناکامی مسئولین کمیسیون های انتخاباتی در سال گذشته، نه تنها اعتماد مردم را نسبت به انتخابات و پروسه تعیین سرنوشت مردم مخدوش ساخت، بلکه اعتماد جامعه بین اللملی را نیز به روندهای دموکراتیک در افغانستان از بین برد.

محمد الله فرزان فعال مدنی نیز تاکید کرد: سران حکومت وحدت ملی قانون را بیش از این زیرپای نکنند و انتخابات را در زمان تعیین شده آن برگزار نمایند.

محمد عرشیا گوهری/کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن