برگزیده های سایتجهان

زنان حجاب پوش آسترالیایی از کار اخراج می‌شوند

بنابر گزارش نشریه‌ی اندپندنت، محکمه‌ی عالی آسترالیا اعلام کرده است که کارمندانی که با حجاب به وظیفه می‌روند، از وظیفه‌های‌شان برکنار می‌شوند.

به گفته‌ی این محکمه، مانع شدن کارمندان از پوشیدن حجاب (نقاب)، تبعیض نیست.

نشریه نگاشته است که این محکمه همچنان حکم صادر کرده است که اگر پوشیدن حجاب مانع برقرار کردن ارتباط می‌شود؛ پس کارفرما می‌تواند که کارمند خود را اخراج کند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که یک خانم در این کشور با بالا پوش و چادر به وظیفه‌ می‌‎رفت، که با مخالفت آمر خود مواجه و از وظیفه اخراج شد.

افزون بر ادعای اخراج ناعادلانه، این خانم گفته است که کارفرمای او به خاطر پوشش اسلامی‌اش، با او به گونه‌ی تبعیض‌آمیز رفتار کرده است.

پس از آن یک محکمه‌ی ابتدایی این کشور حکم کرده است که احتمالن با این خانم به گونه‌ی تبعیض‌آمیز برخورد شده است؛ اما سپس قضیه‌ی به خاطر بررسی بیشتر به محکمه‌ی عالی راجع شد.

بر اساس حکم محکمه‌ی عالی، گفته‌ی آمر این خانم تبعیض‌آمیز بوده است، اما برکنار کردن این خانم به دلیل پوشش اسلامی تبعیض نیست.

به گفته‌ی محکمه، پوشیدن این گونه لباس احتمالن مانع برقرار کردن ارتباط با دیگران می‌شود.

پس از این حادثه، این خانم درخواست هفت هزار یورو خساره کرده بود که محکمه تنها به او یک هزارودوصد یورور خساره تعیین کرد.

پوشیدن حجاب به یک موضوع بسیار جدی در اروپا مبدل شده است و بعضی از عضو‌های اتحادیه ی اورپا پوشیدن آن را ممنوع اعلام و جریمه تعیین کرده است.

نخستین کشوری که حجاب را ممنوع اعلام کرد فرانسه بود و اکنون زنانی را که خلاف این قانون عمل می‌کنند، مورد جریمه قرار می‌دهد.

پس از فرانسه، کشورهای بلجیم، سویس و ایتالیا نیز بر پوشیدن حجاب ممنوعیت وضع کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن