افغانستانتیتر یک

زنان دایکندی: مجبور به راه‌پیمایی در حمایت از طالبان شدیم

زنان اشتراک‌کننده در یک راه‌پیمایی در دایکندی می‌گویند که به میل خود راه‌پیمایی نکرده‌؛ بلکه از سوی طالبان «مجبور» به راه‌پیمایی شده‌بودند.

یک روز پس از راه‌پیمایی زنان دایکندی در حمایت از طالبان و رها سازی پول‌های منجمد‌شده افغانستان از سوی امریکا که دیروز (شنبه ۱۶ دلو) برگزار شد، شماری از زنان شرکت‌کننده در آن راه‌پیمایی به افق می‌گویند که آنان حامی طالبان نیستند؛ بلکه ریاست معارف این ولایت آنان را مجبور به اشتراک در راه‌پیمایی اعتراضی برای آزادسازی پول‌های منجمدشده و حمایت از طالبان کرده‌است.

از سوی دیگر، شماری از شرکت‌کنندگان در جریان راه‌پیمایی شعارهای «بازگشایی مکاتب دخترانه» و «حق آموزش، کار و آزادی زنان» را سر دادند.

نرگس؛ یکی از این معلمین شرکت‌کننده در راه‌پیمایی دیروز گفت: «یک روز پیش از راه‌پیمایی آمر مکتب با من تماس گرفت و گفت فردا در یک برنامه شرکت کنید. وقتی پرسیدم چه برنامه‌ای؟ گفت در حمایت از طالبان تظاهرات می‌کنیم.»

معصومه؛ یکی از دانش‌آموزان گفت که از سوی معلمین زن به این راه‌پیمایی دعوت شده‌بود: «معلمم به من زنگ زد و گفت در برنامه‌ حمایت از طالبان شرکت کنید. ما با خود شعار بازگشایی مکاتب دخترانه و حق آموزش و تحصیل آورده‌بودیم.»

مسئولان ریاست معارف دایکندی به آنان هشدار داده‌بودند که در صورت عدم اشتراک در راه‌پیمایی از وظیفه منفک می‌شوند و یا وظایف‌شان به نقاط دوردست منتقل خواهد شد.

راه‌پیمایی دیروز زنان در دایکندی بر محور آزادسازی پول‌های منجمدشده افغانستان از سوی امریکا راه‌اندازی شده‌بود؛ اما با شعارهای زنان در زمینه حق آموزش، کار و آزادی از طالبان به پایان رسید.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن