تیتر یکجهان

زنان در افغانستان زندانی اند

انالنا بئربوک، وزیر امور خارجه آلمان فدرال از تمایل مستمر برای کمک به پناهندگان اوکرایینی در آلمان تمجید کرد.

انالنا بئربوک وزیر خارجه آلمان گفته است که کنترول «ظالمانه» قدرت از سوی طالبان باعث افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی از افغانستان شده است. او اظهار داشته که حاکمیت طالبان زندگی را برای زنان ناممکن ساخته است.
انالنا بئربوک، وزیر امور خارجه آلمان فدرال از تمایل مستمر برای کمک به پناهندگان اوکرایینی در آلمان تمجید کرد. او روز جمعه در مصاحبه‌ای با رسانه آلمانی «کلنیشه روندشاو» گفت: «این روزها از اینکه وزیر امور خارجه کشوری هستم که اتاق‌های نشیمن، مکاتب، کارخانه‌ها و شفاخانه‌های خود را به روی بیش از ۴۶۵ هزار زن و ۳۵۰ هزار کودک از اوکرایین باز کرده است، سپاسگزارم.»
او پذیرایی این مهاجران را نشانه همبستگی اروپا عنوان کرده و گفته که به نفع امنیت آلمان است که متحدانه با سایر کشورهای اروپایی، در برابر جنگ مخالفت کنند.
وزیر خارجه آلمان همچنین در مورد افزایش مهاجرانی که از مسیر بالکان وارد اروپا می‌شوند، بیان کرد که وضعیت موجود در افغانستان باعث شده تا بسیاری از افغانان به اروپا فرار کنند.
او علاوه کرد: «اینکه بسیاری از افغان‌ها به اروپا فرار می‌کنند، به این دلیل است که طالبان به طرز ظالمانه‌ای کنترول این کشور را در دست گرفته اند و این مسئله زندگی، کار کردن و رفتن به مکتب را برای زنان غیرممکن کرده است.»
وزیر خارجه آلمان همچنین در این مصاحبه اظهار داشته که جنگ در سوریه نیز باعث فرار بسیاری از مردم شده است. بئربوک علاوه کرده است: «همه آنها فقط یک آرزو دارند – این که مانند ما فرزندانشان در امنیت زندگی کنند.»
اخیراً مقامات یونان گفته اند که تلاش‌ها برای ورود غیرقانونی به این کشور از طریق جزایر و یا مرز ترکیه افزایش یافته است.

احمد مختار قادری

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن