برگزیده های سایت

زنان معترض: به خواسته هایمان توجه نشود دست به اعتصاب غذا می زنیم

«جنبش خودجوش زنان معترض افغانستان» می‌گوید در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌های زنان معترض، در داخل کشور اعتصاب غذا خواهند کرد.
اعضای این جنبش روز (سه‌شنبه، ۱۴ سنبله) با صدور یک قطع‌نامه گفته‌اند از اعتصاب غذای شماری از فعالان زن اهل افغانستان در آلمان، حمایت می‌کنند.
آنان خواستار جلوگیری از «آپارتاید جنسیتی» در افغانستان، قطع کمک‌های نقدی به طالبان و ممنوع شدن سفر رهبران این گروه به خارج از کشور شده‌اند.
اعضای این جنبش اعتراضی زنان همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواسته‌اند که از زنان افغانستان به‌صورت گسترده حمایت کنند، طالبان را به رسمیت نشناسند و برای نجات افغانستان کارهای بنیادی و عملی انجام دهند.
آنان هشدار داده‌اند که اگر به خواسته‌های‌شان رسیدگی نشود، در داخل افغانستان نیز دست به اعتصاب غذایی خواهند زد و اعتراضات گسترده‌تر راه‌اندازی خواهند کرد «تا جهان شاهد عمق فاجعه و نتیجه‌ی آپارتاید جنسیتی در افغانستان باشد».
تمنا زریاب پریانی و شماری دیگر از فعالان حقوق زن اهل افغانستان در اعتراض به آنچه که بی‌توجهی جهان به وضعیت زنان افغانستان می‌گویند، اعتصاب غذا کرده‌اند.
آنان خواستار به رسمیت‌شناسی آپارتایدجنسیتی در افغانستان، آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌های طالبان و توقف حمایت مالی و سیاسی از این گروه هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن