برگزیده های سایت

زنان معترض به مناسب 8 مارچ در کابل گردهم آمدند: از ظلم طالبان خسته شده ایم

جنبش‌های اعتراضی زنان علیه طالبان در آستانه‌ی هشت مارچ یا روز همبستگی زنان، برای گرامی‌داشت از این روز امروز (یک‌شنبه، ۱۴ حوت) در کابل گردهم آمدند.
«شبکه مشارکت سیاسی زنان» در قطع‌نامه‌ی خود گفته است زنان معترض افغانستان از وضعیت موجود و «ظلم و ستم حاکم در کشور به ستوه آمده‌اند» و از جامعه‌ی جهانی خواهان یک اقدام فوری و جدی در برابر این نقض علنی حقوق بشری توسط طالبان هستند.
این گروه از زنان گفته است هشتم مارچ در حالی در جهان تجلیل می‌شود که زنان افغانستان بیش از ۱۹ ماه است، تحت حاکمیت طالبان از تمام حقوق شان محروم و به حاشیه رانده‌ شده‌اند.
«شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان» می‌گوید وضعیت امروز در کشور نه تنها برای مردم این سرزمین بلکه برای منطقه و جهان نیز عواقب «خطرناکی» خواهد داشت.
«جنبش زنان عدالتخواه افغانستان» نیز در یک مکان سربسته در کابل گردهمایی داشت و از جهان خواست دست از تعامل با طالبان بردارد و وارد کار عملی‌تری شود.
این جنبش از تمام کشورهای جهان که به زنان و حقوق آنان احترام قایل‌ اند و معاهدات بین‌المللی را برای عدم نقض حقوق زنان امضا کرده‌اند، خواسته‌ که طالبان را تا زمانی که روش افراطی و زن‌ستیزانه‌ی‌شان را تغییر نداده به رسمیت نشناسند.
«جنبش زنان عدالتخواه افغانستان» از اتحادیه اروپا و امریکا خواسته‌اند که دست از هرگونه همکاری‌های آشکار و پنهان با طالبان بردارند و تحریم‌های بیشتری علیه این گروه وضع کنند.
طالبان پس از دست یافتن به قدرت محدودیت‌های گسترده‌ای علیه زنان وضع کرده‌اند.
در حال حاضر زنان در کشور اجازه‌ی آموزش، تحصیل و کار را ندارند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن