افغانستانبرگزیده های سایت

سازمان ملل از اعدام شش هراس‌افگن در کابل ابراز تاسف کرد

دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از اعدام شش هراس‌افگن در کابل به دستور رییس جمهور غنی ابراز تاسف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ این سازمان در خبرنامه‌یی گفته است، هیچ شواهد قطعی از ارزش بازدارندگی مجازات اعدام و این که مجازات اعدام به امنیت عمومی کمک کند وجود ندارد.

دفتر سازمان ملل از دولت افغانستان خواسته است، روند اصلاحات قانونی را سرعت بدهد تا مجازات اعدام به حبس ابد تنزیل یابد.

رییس جمهورغنی دیروز بنا به در خواست خانواده‌های قربانیان حمله‌های هراس افگنانه، حکم اعدام شش تن را که مرتکب جرایم سنگین و جنایت بر ضد غیر نظامیان و امنیت عامه شده بودند، توشیح کرد.

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که نهادهای عدلی و قضایی بی درنگ حکم را عملی کردند و این شش نفر به دار آویخته شدند.

در خبرنامه‌ی یوناما آمده است که بنابر درخواست مداوم سازمان ملل متحد برای یک مهلت قانونی برای استفاده از مجازات اعدام، این نهاد از اعدام ۶نفر متهمان جرایم جدی و جنایت علیه غیر نظامیان ابراز تاسف می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید که هیچ شواهد نهایی ارزشمند در رابطه با اعدام وجود نداشته و اعمال این جزای بزرگ به امنیت مردم کمک نمی‌کند.

افراد اعدام شده “محمد عثمان”، “محمد خان”، “حجت الله”، “حمدالله”، “اکمل حضرت‌الله” و “خان آقا” نام داشتند و در زندان پلچرخی زندانی بودند.

رییس جمهور پیش از این در نشست فوق‌العاده شورای ملی گفته بود که زمان عفو گذشته و دولت متعهد به تامین عدالت و به کیفر رساندن مجرمانی است که به اعمال تروریستی دست زده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن