اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

سازمان ملل در برگزاری انتخابات همکاری کند

 

رئیس جمهور غنی در دیدار با نماینده سازمان ملل خواستار همکاری بیشتر این سازمان در روند برگزاری انتخابات افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری رشد، محمد اشرف غنی  رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با  تادامیچی یوماموتو  که به تازگی از سوی رئیس سازمان ملل متحد به عنوان نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان انتخاب شده، دیدار کرد.

قرار است نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان تا ۳ ماه دیگر مأموریت خود را رسماً آغاز کند.

در بیانیه‌ کاخ ریاست جمهوری آمده است: «تادامیچی یوماموتو» در مورد تمدید ماموریت «یوناما» که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد براى سال ۱۳۹۵ انتخاب شده، معرفی‌نامه خود را به رئیس ‌جمهور اهدا کرد.

یوماموتو در این دیدار گفت: سازمان ملل همکاری‌هایش را در عرصه‌های مختلف از جمله حمایت از پروسه صلح، مبارزه با فساد با افغانستان ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور افغانستان از نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان خواست تا آن نهاد در عرصه انتخابات به همکاری‌هایش با افغانستان ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است: حکومت به زودی نامه‌ای مبنی بر درخواست حکومت افغانستان بخاطر همکاری فنی یوناما در پروسه انتخابات را به دفتر معاونت سازمان ملل ارسال می‌کند.

حکومت وحدت ملی افغانستان پیش از این اعلام کرده بوده که انتخابات پارلمانی و شوراهای فرمانداری‌های افغانستان را در اواخر تابستان و شروع فصل پاییز امسال برگزار می‌کند.

یوماموتو در حال حاضر معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان است و تا ۳ ماه آینده رسماً وظیفه خود را به عنوان نماینده ویژه آن سازمان برای افغانستان آغاز خواهد کرد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن